استفاده از سیستم های تهویه هوشمند در خودرو ها به زمان بسیار دوری بر نمی گردد، مطمئنا دلیل آن قدمت کوتاه صنعت خودرو سازی نیز می باشد، اما چند سالی است که بعد از تعبیه سیستم های خنک سازی و گرم سازی برای ماشین ها مسئله ای دیگر نیز در این صنعت اهمیت بسزایی یافته است؛ مسئله ای که به اوضاع سلامت انسان بر می گردد.

سیستم هوشمند تهویه مطبوع خودرو راه حل همیشگی نیست!

راه پر و پیچ و خم حفظ سلامتی که از روز اولی که انسان پا به این کره ی خاکی گذاشت در انجام آن با نوع خود نیز سر جنگ داشته است، اما همین سلامتی انواع متخلف دارد و در ابعاد مختلف قابل بحث است.

سیستم هوشمند تهویه مطبوع خودرو راه حل همیشگی نیست!

سلامتی ریه و دستگاه تنفسی یکی از مهم ترین انواع آن است که باید در حفظ آن بسیار کوشید و اما سیستم تهویه مطبوع ماشین ها چه نقشی را در این میان بازی می کند؟ یا به عبارتی چه رسالتی برای آن در نظر گرفته شده است؟

رسالت سیستم تهویه مطبوع خودرو

حرف از رسالت که به میان می آید مباحث گوناگونی مثل هدف و انگیزه هم در میان کلمات سر باز می کنند. مثل هدف تولید کنندگان این سیستم ها چیست؟ و یا با چه انگیزه ای روی این بخش سرمایه گذاری می کنند و بودجه های تحقیقاتی در طیف های گوناگون به آن اختصاص می دهند؟

قبل از اینکه بخواهیم به این مسئله بپردازیم، حرف از رسالت را تکمیل کنیم. رسالت سیستم تهویه مطبوع خودرو، حفظ سلامتی بهتر انسان در زمان رانندگی است. زمانی که ما در ترافیک های سنگین شهری، مخصوصا تهران گیر افتاده ایم و از شدت کلافگی یا در حال عرق ریختن هستیم و یا در صورت روشن کردن سیستم خنک سازی ماشین با کمبود اکسیژن مواجه می شویم. پس راه حل چیست؟

سیستم تهویه مطبوع خودرو به صورت هوشمند کمک می کند تا:

این دو مورد از بزرگ ترین دلایل استفاده از این سیستم ها در خودرو ها می باشند و با توجه به شناخت بیشتر حساسیت های نوع بشر و پیچیدگی ها و تاثیرات حیاتی سیستم تنفسی بر حفظ سلامت آن، شرکت های فعال در این صنعت دائما در حال ارتقا سطح این سیستم هستند و هوشمند سازی بیشتر این سیستم ها برابر با موفقیت شرکت های سازنده است.

شناخت شما از سیستم تهویه مطبوع خودرو چقدر است؟ آیا اصلا با خود این سیستم ها آشنایی دارید؟ برای شناخت بیشتر این سیستم ها با نوع خانگی آن شروع می کنیم، حتما مقاله ی دانستنی های سیستم تهویه مطبوع خانگی را مطالعه فرمایید.

عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو

در مورد عملکرد این سیستم تهویه مطبوع ماشین باید گفت که اغلب آن ها با وجود تکنولوژی های گوناگون و برند های مختلف، به عنوان تهویه مطبوع خودرو به صورت یکسان عمل می کنند. در واقع همه ی آن ها به یک صورت عمل می کنند.

عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو

این سیستم ها رطوبت را از هوا می گیرند و آن را خنک می کنند. تهویه مطبوع خودرو از ۳ بخش اصلی تسکیل شده است:

  1. کمپرسور
  2. کندانسور
  3. اوپراتور

به علاوه تعدادی قطعات دیگر که کمک می کنند تا سیستم به نرمی کار کند. در مورد چگونگی عملکرد آن ها و قطعات تشکیل دهنده بخش پر فشار و کم فشار سیستم تهویه مطبوع خودرو در مجموعه آسا تهویه با ما همراه باشید، جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آینده تهویه مطبوع ماشین ها

در مورد سیستم تهویه مطبوع خودرو و آینده ای که پیش روی آن است، چه می دانید؟ آیا می دانستید سیستم تهویه مطبوع مغناطیسی تا چه حد می تواند در آینده سلامت انسان تاثیر گذار باشد؟

سیستم تهویه مطبوع مغناطیسی راه حل تقریبا پایداری است که با توجه به این که دوستدار محیط زیست است  می تواند انتخاب بسیار عالی برای سرمایه گذاری و تحقیقات علی الخصوص برای تلفیق بر روی سیستم های تهویه مطبوع خودرو باشد.

آینده تهویه مطبوع خودرو

مجموعه آسا تهویه با تیم متشکل از متخصصان برجسته مقاله ای در خصوص تهویه مطبوع مغناطیسی تهیه کرده است که به شما پیشنهاد می کنیم، برای آگاهی بیشتر از اهمیت این تکنولوژی و تاثیری که می تواند بر روی انسان داشته باشد حتما آن را مطالعه نمایید، تهویه مطبوع مغناطیسی یک راه حل تقریبا پایدار است که در صورت خروجی مثبت تحقیقات در حال انجام می تواند سرنوشت تهویه مطبوع خودرو را نیز دستخوش تحول بسیاری سازد.

استفاده از سیستم تهویه مطبوع ماشین

امیدواریم که در این مقاله شرکت آسا تهویه توانسته باشیم در مورد اهمیت استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودرو و تحقیقات در حال انجام بر روی آن اصل مطلب را با شما به اشتراک گذاشته باشیم. در مورد استفاده از آن ها در آینده بیشتر حرف خواهیم زد؛ اما قبل از آن سوالی که پیش می آید این است آیا استفاده از این سیستم ها در خودرو ها مناسب است؟ چه معضلات و چالش هایی در جهت افزایش ارتقا کارآمدی این سیستم ها پیشنهاد می کنید؟

تیم آسا تهویه به عنوان بزرگترین مرکز فروش فن کویل، هواساز و چیلر منتظر اشتراک گذاری پاسخ ها و تجربیات شما در این زمینه است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند