در خانه از اسپلیت استفاده می کنید یا کولر آبی؟ برای سیستم گرمایشی خود نیز چطور؟ تا به حال به این فکر کرده اید که تمام دستگاه ها و سیستم هایی که ما در محل زندگی و یا کار خود از آن ها استفاده می کنیم تا کی پاسخگوی ما خواهند بود؟

آینده HVAC در دستان تهویه مطبوع مغناطیسی

برق مصرفی یکی از فاکتور های رقابتی بسیار مهم است که سرنوشت کلیه این سیستم های مورد استفاده در زمان حال را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به بالا رفتن دمای کره زمین، در آب و هوای گرم تابستان برق مصرفی که برای سرد سازی محیط استفاده می شود یکی از معضلات عدیده ایست که در مقایسه با فصل زمستان و انرژی لازم برای گرم سازی، با آن روبرو هستیم.

آینده HVAC در دستان تهویه مطبوع مغناطیسی

در چنین شرایطی دور از انتظار نیست که سیستم تهویه مطبوع مغناطیسی در خنک سازی محیط داخلی خانه شما نقش مهمی ایفا کند بدون اینکه انرژی را به محیط خارجی خانه انتقال دهد.

با ارتقا سطح و زندگی افراد جامعه و پیشرفت های چشم گیر تکنولوژی و تولید محصولات بیشتر، از بزرگ ترین مصرف کنندگان انرژی سیستم های تهویه مطبوع هستند. تنها چیزی که شاید درباره آن ها تغییر نکند، آینده ی تاریخچه تهویه مطبوع است، به نظر شما تهویه مطبوع مغناطیسی چطور می تواند راه حل مناسبی باشد؟ با آسا تهویه در ادامه این مقاله همراه باشید.

عملکرد سیستم های تهویه مطبوع سنتی در مقابل تهویه مطبوع مغناطیسی

عملکرد این تهویه مطبوع سنتی بر اساس تبخیر مایع مبرد بنا شده است. با جذب گرما از هوای محیط خارجی و استفاده از آن تخیر صورت صورت و با سرد سازی و فشرده سازی مجدد گاز با عمل میعان به مایع تبدیل می شود.

عملکرد سیستم های تهویه مطبوع سنتی در مقابل تهویه مطبوع مغناطیسی

شما فکر می کنید در تهویه مطبوع مغناطیسی چه فاکتوری دست خوش تغییر شده است؟ قبل اینکه جواب این سوال را پیدا کنیم بیایید مروری بر تعریف مایع مبرد داشته باشیم، جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مایع مبرد جیست؟

مبرد مایعی است که با جذب حرارت از یک ماده دیگر به عنوان یک سرد کننده عمل می کند. حال که درباره مایع مبرد آگاهی لازم را دریافت کردیم بار دیگر از شما می خواهیم که به جواب سوال قبل فکر کنید…اگر شما هم کمی دقت کرده باشید مطمئنا جواب صحیح را پیدا کردید. بله، آهنربا! آهنربا که جایگزین مایع مبرد شده است.

تهویه مطبوع مغناطیسی

همانطور که در پیشتر به آن اشاره کردیم در این سیستم بجای استفاده از مایع مبرد و کمپرسور ها از آهنربا استفاده می گردد تا خنک سازی دمای محیط اطراف صورت گیرد. سیستم تهویه مطبوع مغناطیسی با ارائه ی متناوب مواد تشکیل دهنده خود در میدان مغناطیسی ایجاد شده با سرعت بالا، وظیفه دارد تا بیشترین اثر مگنتو کالریک را بر اساس ظرفیت های خود تولید کند.

تهویه مطبوع مغناطیسی

حتما با خود می گویید که اثر مگنتو کالریک دیگر چیست؟ عجله نکنید متخصصین آسا تهویه در ادامه این مقاله جواب تمامی سوالات شما را خواهند داد.

در صورتی که با خواندن این مقاله هنوز راضی نشده اید و ابهاماتی دارید می توانید از خدمات مشاوره رایگان با متخصصین آسا تهویه بهره مند گردید.

اثر مگنتو کالریک

اثر مگنتو کالریک یک مفهوم اساسی است که در سیستم های تهویه مطبوع مغناطیسی که از جریان متناوب استفاده می کنند به کار می رود. مواد تشکیل دهنده آهنربا وقتی وارد میدان مغناطیسی می شوند گرم شده و با خروج از آن سرد می شوند.

تهویه مطبوع مغناطیسی که دوست دار محیط زیست است!

تکنولوژی استفاده شده در آخرین نسل ها این سیستم بسیار دوستدار محیط زیست است و بر خلاف سیستم های تهویه مطبوع سنتی که نیازمند استفاده از HCFC ها و یا هیدروکلروفلوئور کربن به عنوان ماده مبرد خود بودند. آلیاژ استفاده شده در آهنربا در سیستم تهویه مطبوع مغناطیسی به عنوان مبرد و آب به عنوان انتقال دهنده گرما و انرژی کاربرد دارد. این خود بر مزایای استفاده از تهویه مطبوع مغناطیسی اضافه می کند.

حال به سراغ بحث ابتدایی این مقاله برگردیم یعنی آینده! به نظر شما آینده خود این تهویه مطبوع مغناطیسی چه خواهد بود؟ آیا تکنولوژی های دیگری وجود دارد که سرنوشت HVAC را دچار دگرگونی کند؟

اگر می خواهید با این تکنولوژی که از قضا ترند بالایی در میان کاربران دنیای دیجیتال داشته است بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی تولد سیستم تهویه مطبوع VRF را حتما مطالعه فرمایید.

آینده تهویه مطبوع مغناطیسی

اهمیت رشد و ارتقا این سیستم تا حدی فراگیر شده است که از دولت ها و مراکز عالی رتبه علمی یعنی دانشگاه ها گرفته تا شرکت های خصوصی بزرگ تا با سرمایه گذاری در تحقیقات این تکنولوژی بتوانند تغییرات آب و هوایی را در مناطق و صنایع گوناگون پیاده کنند. بدین ترتیب باید بدانیم که این تکنولوژی می تواند یکی از ضامن های زندگی آینده بشریت باشد؛ آینده ای که با تغییرات شدید جوی در سرتاسر این کره ی خاکی از هم اکنون می توان شاهد بود.

آینده تهویه مطبوع مغناطیسی

از اینکه این مقاله را تا اینجا مطاعه فرمودید از شما تشکر می کنیم و امیدواریم که به خوبی از آن استفاده کرده باشید. از شما دعوت می کنیم که با توجه به نزدیکی تابستان سال ۱۳۹۸ آنچه باید از سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده خود بدانید را در این مقاله دنبال کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب آقایی
3 سال قبل

این آهنرباها نیاز به تعویض هم دارند؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند