اکثرا وقتی تجربه ی یک تابستان داغ و یا یک زمستان سرد و طاقت فرسا را در خاطرات خود مرور  می کنیم، مطمئنا از دستگاه ها و یا سیستم های متعددی که مجموعا سیستم تهویه مطبوع خانگی نامیده می شوند، برای تعدیل دمای محیط خانه استفاده می کنیم.

استفاده از سیستم تهویه مطبوع خانگی

استفاده از این سیستم ها در نهایت منجر می شود شرایط هوا با روش خاصی به شکل اتوماتیک ثابت باشد و یا تغییر کند، ولی یکی از بزگ ترین معضلاتی که در استفاده از سیستم تهویه مطبوع خانگی با آن روبرو هستیم، میزان برق مصرفی دستگاه ها است.

به نظر شما چه پارامتر هایی روی این فاکتور تاثیر گذار هستند؟

انواع مختلف سیستم تهویه مطبوع خانگی وجود دارد که هر کدام ساختار و تشکیلات متفاوت داشته و در نتیجه برق مصرفی آن ها نیز متفاوت خواهد بود، پس بیایید با هم یک مروری داشته باشیم بر انواع این سیستم ها تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خانه خود تامین کنید، مشاورین مجرب آسا تهویه با پشتیبانی فعال با افتخار در خدمتتان هستند تا شما را در انتخاب محصول مناسب راهنمایی کنند.

انتخاب صحیح سیستم تهویه مطبوع خانگی

بهترین سیستم تهویه مطبوع خانگی برای شما به دو عامل بستگی دارد:

  1. اولویت های شما
  2. بزرگی خانه شما

شناسایی این اولویت ها و انتخاب مناسب ترین سیستم تهویه مطبوع خانگی با توجه به نیاز خود را به مشاورین متخصص آسا تهویه بسپارید.

انتخاب صحیح سیستم تهویه مطبوع خانگی

تهویه مطبوع یا تهویه نا مطبوع

قبل از پرداختن به انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی لازم است به این نکته بپردازیم که یکی از مهم ترین فاکور های انتخاب دستگاه مناسب، امکان تهویه مطبوع آن است.

شاید از خود بپرسید که اگر درباره سیستم تهویه نامطبوع خانگی صحبت می کنیم، پس یعنی دستگاه امکان تهویه مطبوع را برای ما فراهم می کند؟ اما آیا همه ی این سیستم ها این عمل را انجام می دهند؟و یا اصلا تهویه نا مطبوع هم وجود خارجی دارد؟ پاسخ این سوال را می توانید در مقاله تهویه مطبوع یا تهویه نا مطبوع!!! که توسط تیم فنی آسا تهویه گردآوری و ترجمه و تالیف شده است، بیابید.

انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی

سیستم های اسپلیت استاندارد

سیستم های اسپلیت استاندارد از دو جز تشکیل شده اند که یک جزء داخلی و یک جزء خارجی است. قابل توجه است که این سیستم ها امروزه نیز به عنوان یکی از پر طرفدارترین سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم های اسپلیت استاندارد

این سیستم ها می توانند مطابق با آب و هوای منطقه شما به روش های گوناگون پیکر بندی شوند:

  1. کوره و تهویه مطبوع
  2. تهویه هوا و پمپ گرما
  3. کوره و پمپ گرما

مزایا و معایب سیستم های اسپلیت استاندارد

این سیستم ها طیف گسترده ای از امکانات را به ما ارائه می دهند. آن ها مقرون به صرفه ترین نوع سیستم تهویه مطبوع خانگی هستند به ویژه وقتی به عنوان سیستم های جایگزین ازآن ها استفاده می گردد. اجزای جدید که برای آن ها تولید شده اند می توانند بدون تغییرات و یا با اعمال تغییرات جزئی در هواکش خانه، نصب گردند.

سیستم های اسپلیت سنتی نیازمند دودکش بودند؛ بنابراین در شرایطی که نصب دودکش بسیار هزینه بردار و یا غیر ممکن باشد، بلا استفاده هستند.

سیستم های اسپلیت بدون دودکش

این نوع از سیستم های تهویه مطبوع خانگی از نظر اجزا تشکیل دهنده یا دارای یک جز تهویه مطبوع خارجی مختص سرمایش هستند و یا دارای یک پمپ گرما بوده که علاوه بر سرمایش برای گرمایش نیز بکار می روند.

مزایا و معایب سیستم های اسپلیت بدون دودکش

این سیستم ها علاوه بر اینکه به عنوان تهویه مطبوع خانگی که دودکش ندارند بسیار ایده آل هستند بلکه برای دفاتر و ادارات بدون دودکش نیز مناسب اند، از معایب آن ها می توان به این مسئله اشاره کرد که سیستم اسپلیت بدون دودکش برای آب و هوای خیلی سرد مناسب نیست و این سیستم طیف گسترده امکانات و آپشن هایی را که سیستم های اسپلیت استاندارد ارائه می دهند را دارا نیستند.

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

پکیج ها

سیستم پکیج دستگاهی ساخته شده از قطعات اصلی خود است که در یک فضای کابینتی بزرگ قرار گرفته است. این سیستم ها در خانه های بدون زیر زمین بیشتر طرفدار دارند. سیستم پکیج معمولا در فضای بیرون نصب می شود. همه ی این سیستم ها یک مکنده دارند که هوای جابجا شده را به داخل خانه فرستاده و هوای خارجی را به داخل دستگاه جهت جابجایی انتقال می دهند. روش های جابجایی هوا بسته به نوع پکیج در انواع آن متفاوت است و در ۳ دسته می توان آن ها را طبقه بندی کرد:

  1. گاز-الکتریک: کوره گاز و دستگاه تهویه مطبوع خانگی
  2. پمپ گرما: یک واحد که هم می تواند سرمایش و هم گرمایش را تامین کند.
  3. هیبرید: شامل پمپ گرما برای اکثر حالت های گرمایش و تمام سرمایش ها و استفاده از کوره گاز برای دماهای زیر نقطه انجماد

مزایا و معایب سیستم پکیج

این سیستم تنها زمانی کاربرد دارد که سیستم های اسپلیت سنتی جزء گزینه ها باشند. مزیت استفاده از این سیستم آلودگی صوتی کم آن به علت نصب سیستم در فضای خارجی است. عیب استفاده از این سیستم کاهش امکنات و آپشن ها در مقابل ۲ نوع سیستم مورد اشاره قبل است و بدین ترتیب بسیار آن را ناکارآمد می سازد.

در مجموع امیدواریم که انتخاب سیستم تهویه مطبوع خانگی مناسب با خانه شما بعد از بررسی های کلی که در این مقاله صورت گرفت آسان تر شده باشد؛ ولی تیم پشتیبانی و مشاورین متخصص آسا تهویه برای کمک به روند انتخاب محصول مناسب شما با افتخار آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناهید صفری
3 سال قبل

سلام. من یه سوال داشتم. ما یه پکیجی داریم که گاهی خود به خود خاموش میشه. دلیلش چیه؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند