سیستم VRF به نوعی از سیستم های تهویه مطبوع می گویند که برای ساختمان ها به کار می رود ولی سؤال این جا است که چه تفاوتی با سیستم های تهویه مطبوع دارد؟

سیستم VRF چیست؟

سیستم وی آر اف ر اصل مخفف سه کلمه Flow) F ،(Refrigent) R ،(variable) V) میباشد که در کنار یک دیگر به معنای جریان متغیر سیال در پنل ها (یونیت داخلی) است، همچنین در تعریفی ساده تر و به زبان دیگر میتوان گفت سیستم های وی آر اف VRF دستگاهی شبیه کولر گازی با چندین یونیت داخلی می باشد، در ادامه تیم فنی مهندسی شرکت آسا تهویه سپند اطلاعات خوبی را درباه این سیستم تهویه در اختیاز شما قرار خواهد داد تا بتوانید مقایسه ای کامل از سیستم های تهویه معمولی و vrf داشته باشید.

ساختار کلی سیستم تهویه وی آر اف

این سیستم به دو مدل یونیت داخلی و خارجی تقسیم می شود، یونیت داخلی (هوارسان)در فضای داخل ساختمان و یونیت خارجی (تشکیل شده از کندانسور و کمپرسور) در خارج از ساختمان، محیط باز نصب میشود.

۴ دلیل که سیستم vrf بهترین انتخاب برای سیستم های تهویه مطبوع است

سیستم های تهویه مطبوع وی آر اف تفاوتی بسیار عمده با سیستم های معمولی دارند و این تفاوت این است که سیستم های تهویه مطبوع vrf نسبت به سیستم های معمولی انرژی کمتری مصرف می کنند و بازدهی و راندمان بیشتری دارند.

سیستم تهویه مطبوع vrf

معمولا طبق تحقیقات انجام شده ۴۰% انرژی مصرفی ساختمان ها متعلق به سیستم های تهویه مطبوع است.

مزیت سیستم تهویه وی آر اف در مقایسه با تهویه معمولی چیست؟

پس نتیجه می گیریم که اگر از تهویه مطبوع استفاده می کنید یا تصمیم دارید از این دستگاه در منزل یا محل کار خود استفاده کنید از سیستم های تهویه مطبوع VRF استفاده کنید زیرا این سیستم ها انرژی کمتری مصرف می کنند.

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نحوه کارکرد سیستم تهویه مطبوع VRF چطور است؟

سیستم تهویه مطبوع وی آر اف به خاطر ساختاری که دارد انرژی بیشتری مصرف می کند، سیستم های vrf سیستمی هستند داکتلس که سرما یرا به محیط انتقال می دهند همانند سیستم تهویه مطبوع ولی با این تفاوت که در این روش مقدار سرمای مورد نیاز را می سنجند تا انرژی بیش از حد مصرف نشود و به اندازه کافی این سرما وارد محیط شود.

ما در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم تا بدانید چرا باید از سیستم تهویه مطبوع VRF استفاده کنیم؟

در این قسمت ۴ دلیل برای اینکه سیستم تهویه مطبوع vrf بهترین انتخاب برای منزل و محیط کار شما است را بیان می کنیم؟

۴ دلیل استفاده از سیستم تهیوه مطبوع VRF

ما در مجموعه آسا تهویه سعی داریم ۴ دلیل قانع کننده که چرا باید از سیستم تهویه مطبوع vrf استفاده کرد؟ را برای شما بیان کنیم.

سیستم تهویه مطبوع vrf

۱-همه فضاها نیاز به سرمای یکسانی ندارند

نکته اصلی در خنک نگه داشتن محیط این است که بعضی از مناطق منزل یا محل کار شما نیاز دارد تا نسبت به بقیه مناطق خنک تر باشد اگر بخواهیم خیلی راحت تر و ساده تر بیان کنیم باید بگوییم که شاید وقتی شما در منزل حضور ندارید علاقه دارید تا منطقه ای از منزل شما خنک باشد و بقیه نقاط به حالت طبیعی باشد و سیستم تهویه مطبوع VRF این کمک را به شما می کند.

سیستم تهویه مطبوع VRF چگونه عمل می کند؟

سیستم تهویه مطبوع از یک قسمت خارجی تشکیل شده است و چند جز داخلی که توسط آن دستگاه خارجی سرما را به اجزای داخلی می فرستد تا این قسمت ها داخلی دمای محیط را مطبوع کنند و نکته ای که سیست های تهویه مطبوع vrf را از سیستم های دیگر متمایز می کند این است که vrf ها توانایی این را دارند تا سرمای قسمت های مختلف را تنظیم کند.

حتما بخوانید: تولد سیستم VRF

با توجه به این تفاسیر این سیستم تهویه مطبوع vrf می تواند انتخابی مناسب برای کسانی باشد که به مصرف انرژی اهمیت می دهند.

۲-نوسان زیاد دما در محیط

تحقیقات نشان داده است که با توجه به نوسان زیاد دما باعث می شود تا به سیستم تهویه مطبوع فشار زیادی وارد شود و از طرفی دیگر انرژی بسیار زیادی مصرف می شود و همین موضوع می تواند نقطعه عطفی در دنیای تهویه مطبوع باشد.

حال نکته اصلی این است که طبق تحقیقات انجام شده برای پیدا کردن سیستم تهویه مطبوع مناسب در دانشگاه Cornell University و دمای گرم محیط به این نتیجه رسیده اند که دمای گرم در محیط کاری باعث این می شود تا اشتباهات کارمندان ۴۴ درصد افزایش می یابد.

همین نشان دهنده این است که اهمیت سیستم های تهویه مطبوع بسیار زیاد است و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

۳-کاهش هزینه ها

شاید سیستم تهویه مطبوع vrf قیمت بیشتری نسبت به سیستم های معمولی داشته باشد ولی باید بدانیم که ما همیشه برای اینکه بدانیم شاخصه مقرون به صرفه بودن تعریف و مفهوم ورای آن چیزی که ما می دانیم دارد.

به طور مثال شاید شما هزینه بیشتری برای خریداری سیستم تهویه مطبوع vrf بپردازید ولی در ادامه شما هزینه کمتری برای نگهداری و تعمیر آن بپردازید.

اصلی ترین مزیت این سیستم کاهش هزینه های برق مصرفی است.

تهویه مطبوع

۴- کمک به بهینه سازی فضا در طراحی داخلی

در اکثر اوقات شما به این نیاز دارید تا سیستم تهویه مطبوع فضای داخلی شما به صورتی طراحی شده است که شماد نمی خواهید فضا را از دست بدهید.

در این شرایط شما نیاز دارید که از سیستم تهویه وی آر اف vrf استفاده کنید تا با مشکل فضای داخلی روبرو نشوید.

ما با بیان مزایای سیستم تهویه مطبوع وی آر ف به شما نشان دهیم که امروزه با رشد فناوری و تکنولوژی می توانید بهترین انتخاب را برای محیط زندگی و کار خود داشته باشید، سیستم تهیه مطبوع می توانید یکی از بهترین گزینه های تهویه مطبوع مناسب برای منزل و محیط کار شما باشد.

خرید سیستم تهویه مطبوع VRF

آسا تهویه به عنوان یکی از بهترین مراکز فروش هواساز، چیلر و فن کویل تلاش دارد تا با آگاهی رسانی عمومی درباره تهویه مطبوع و مزایای آن به تمام دوستان نشان دهد که چگونه باید انتخاب درستی داشته باشند، امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و در آخر منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

 

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهه
2 سال قبل

برای سیستم های وی ار اف به جز کاهش هزینه برق مصرفی چه مزیت دیگه ای رو میشه در نظر گرفت ؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند