تولد سیستم های VRF و بررسی کامل پیدایش آن موضوع این مقاله از سایت آسا تهویه میباشد، اگر مقاله دانستنی های سیستم تهویه مطبوع خانگی را هنوز نخواندید به شما توصیه می کنیم قبل از ادامه ی مطالعه ی این مقاله، حتما آن را مرور کنید. در مقاله معرفی شده ضمن پرداختن به انواع سیستم های تهویه مطبوع به زبان ساده، سعی شده است تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید هر آنچه لازم است تا درباره سیستم های تهویه مطبوع خانگی بدانید را بدست آورید.

خالق آسیایی سیستم VRF

صنایع Daikin به عنوان یکی از پیشگامان تولیدکننده محصولات تهویه مطبوع هوشمند در غرب آسیا در سال ۱۹۲۴ توسط آکیرا یامادا تاسیس شد. این شرکت ژاپنی امروزه به عنوان یکی از قدرتمند ترین تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع در جهان فعالیت می کند. سیستم های VRF یاVariable Refrigerant Flow که همان جریان مبرد متغیر است تکنولوژی است که برای اولین بار توسط این کمپانی در سال ۱۹۸۲ به جهان عرضه شد.

خالق آسیایی سیستم VRF

این تکنولوژی بالغ بر ۳۰ سال در کل جهان گسترش داده شده و به طور مستمر با انجام تحقیقات گسترده بر پایه راه حل های موثر و مناسب تهویه مطبوع برای مشتریان رشد پیدا کرد.

صرفه جویی در انرژی و راحتی استفاده به عنوان دو کلید اساسی در این تحقیقات بود که منجر به تولید انواع مختلف مدل ها آن در طول این سال ها شد که در ادامه به معرفی موردی آن ها خواهیم پرداخت، جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

انواع سیستم های تهویه مطبوع VRF

در فرآیند تولد سیستم های VRF به نظر شما مهم ترین فاکتور های موثر در تولید و طراحی سیستم های تهویه مطبوع خانگی چه هستند؟ انتظارات مشتریان و مصرف کنندگان محصولات تهویه مطبوع فارغ از محل استقرار کاربران چه هستند؟ مطمئنا به هر چه فکر می کنید سیستم VRF نیز از این قواعد مستثنی نیست.

انواع سیستم های تهویه مطبوع VRF

قبل از معرفی انواع سیستم VRF شاید برایتان سوال باشد که این تکنولوژی دقیقا چیست و چگونه عمل می کند؟ جواب این سوال را در ادامه ی این مقاله توسط متخصصین آسا تهویه تهیه شده است که با هم به آن می پردازیم.

سیستم VRF انقلاب جدید در صنعت تهویه مطبوع

همانطور که پبیشتر به آن اشاره شد سیستم VRF یا Variable Refrigerant Flow همان جریان مبرد متغیریست که با هدف برقراری تهویه مطبوع در محل مورد نصب استفاده می شود و از چندین واحد ساختاری تشکیل شده است. این واحد های ساختاری خود به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. واحد تغذیه که به صورت یک بخش مجزا در محیز بیرونی نصب می شود و همانطور که از عنوان آن مشخص است عمل تغذیه واحد های داخلی را بر عهده دارد.
  2. واحد های داخلی که شامل چندین واحد مختلف هستند.

معرفی سیستم تهویه مطبوع VRF

به طور کلی انوع گوناگونی از سیستم تهویه مطبوع VRF وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

سیستم VRF انقلاب جدید در صنعت تهویه مطبوع

پمپ گرما (سیستم ۲ لوله)

پمپ گرمای سیستم تهویه مطبوع VRF که به ۲ لوله نیز معروف است سرمایش و گرمایش را در کلیه واحد های داخلی با توجه به نیاز آن ها تامین می کند.

نکته ای که باید در این خصوص به آن توجه داشته باشیم این است که امکان تامین همزمان سرمایش و گرمایش در واحد های داخلی ممکن نیست.

سیستم بازیابی گرما (۳ لوله)

این سیستم بر خلاف پمپ گرما که قادر به تامین همزمان سرمایش و گرمایش محیط توسط واحد های داخلی را نبود، امکان تامین همزمان آن ها را برای مصرف کننندگان ممکن کرده است. هر واحد داخلی منشعب شده از ۳ لوله است که توسط پوشش سلنوئیدی که دریچه های متعددی دارد پوشیده شده است. علت استفاده از پوشش سلنوئیدی در این نوع سیستم تهویه مطبوع VRF را حتما مطالعه کنید.

سیستم خنک کننده آب VRF

در میان سیستم های خنک کننده یکی از محبوب ترین ها و پر استفاده ترین های انواع سیستم تهویه مطبوع VRF است. واحد تغذیه آن که در محیط خارجی قرار می گیرد به صورت پکیج است که به وسیله یک دودوکش خنک سازی و یا به عبارتی سیستم لوله کشی خاص خود به تعدادی از واحد های داخلی متصل گشته است.

با توجه به طریقه عملکرد این سیستم ها می توان بدون هیچ نگرانی نسبت به توربین های عمودی بالاخص در محیط های بسیار کوچک تر از آن ها استفاده کرد.

سیستم رانش گازی یا Gas Driven

در شرایطی که محدودیت های تامین الکتریسیته منطقه گسترش یافته و برق کمی به محل مورد نظر می رسد، می توان این سیستم ها استفاده کرد. آن ها با استفاده از گاز طبیعی و یا گاز رنگی با توجه به مدل مورد نظر می توانند گرمایش و سرمایش محل را تامین کنند. همچنین کاربرد های دیگری از جمله به تولید برق و یا آب گرم نیز دارند.

در سری بعدی انی مقالات به مزایا و معایب و تاریخچه و تولد سیستم های VRF و همچنین مقایسه آن با سایر سیستم های موجود در بازار خواهیم پرداخت. از توجه شما کمال تشکر را داریم، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید.

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند