ما در مقالات قبلی به صورت مفصل درباره سیستم تهویه مطبوع به صورت مفصل توضیح دادیم ولی در این مقاله سعی داریم بپرسیم که آیا واقعا نیاز به تهویه مطبوع داریم یا نه؟

آیا استفاده از تهویه مطبوع ضروری است؟

در مقالات قبلی به  دلایل اهمیت استفاده از تهویه مطبوع  اشاره کردیم. جواب این سؤال را می توان به راحتی عنوان کرد ولی اگر بخواهیم به صورت درست و منطقی جواب این سؤال را بدهیم باید در ابتدا چندین وجه این موضوع را بررسی کنیم.

دلایل نیاز به تهویه مطبوع

در گذشته نه چندان دور هر فردی که تهویه مطبوع داشت به هیچ عنوان علاقه نداشت که آن را در جایی نصب کند که کسی ان را نبیند و به عنوان ابزاری برای معماری مدرن محسوب می شد و ارزش آفرینی می کرد ولی به مرور زمان داشتن تهویه مطبوع تبدیل به امری طبیعی شد و نیاز تهویه مطبوع در هر فضای بسته ای احساس شد و امروزه در خیلی از فضاهای مسکونی، تجاری و اداری از این دستگاه ها استفاده می شود و دنیای سرمایش و گرمایش بسیار رشد کرده است و تکنولوژی به جایگاهی رسیده که امروزه در کشورهای پیشرفته از سیستم های گرمایشی و سرمایشی خورشیدی استفاده می شود.

نیاز به تهویه مطبوع

ولی در شرایط فعلی نصب خدمات تهویه مطبوع در جای مناسب میتواند فضایی که حضور داریم بسیار بازتر شود و از لحاظ معماری داخلی بسیار مهم است که این سیستم در کجا نصب شود.

در شرایط فعلی با توجه به نیاز تهویه مطبوع یکی از فضاهایی که می توان آن ها را نصب کرد روی دیوار است ولی نکته مهم این است که شما باید بدانید که نسبت به دیزانی که فضا دارد قسمتی را مختص سیستم تهویه مطبوع در نظر بگیرید، و راهکار اصلی برای اینکار این است که شما این دستگاه ها را در دیوار مخفی کنید تا دیزاین داخلی شما را تحت تاثیر قرار ندهند.

شما باید طوری تهویه مطبوع را مخفی کنید که دسترسی به آن داشته باشید زیرا شما نیاز دارید تا سیستم شما درست کار کند آن را تعمیر کنید، جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در این قسمت ما دلایل اصلی نیاز به تهویه مطبوع را بیان می کنیم:

زمانی که شما سوخت را به داخل مخزن یک اتومبیل تزریق می کند و موتور آن شروع به فعالیت می کند برای اینکه ماشین به حرکت درآید عمل احتراق در موتور ماشین انجام می شود و به علت همین احتراق گرما تولید می شود.

بدن انسان نیز به همین صورت عمل می کند، شما زمانی که برای زندن ماندن غذا می خورید بدن انسان برای استفاده کردن از مواد غذایی فعل و انفعالات شیمیایی انجام می دهد که در این بین گرما تولید می شود و همین موضوع موجب می شود که این گرما به فضایی که شما در آن قرار دارید انتقال پیدا کند.

هر چقدر تعداد افراد حاضر در آن محیط بیشتر باشد گرمای تولیدی بیشتر می شود و یکی از مواردی که نیاز تهویه مطبوع داریم دقیقا در همین شرایط است که بتوانیم هوای مطبوع و دلپذیری ایجاد کنیم.

نیاز به تهویه مطبوع

دلیل دومی که ما نیاز به تهویه مطبوع را بیشتر احساس می کنیم وجود وسایل الکترونیکی موجود در منازل و محیط کار است مثل لامپ، قهوه جوش، گاز، یخچال و وسایل الکترونکی بسیار زیادی که می توانند باعث افزایش دمای محیط شوند ولی نکته مهم تر که می تواند شرایط هوای یک محیط را بدتر کند رطوبت است، شاید بپرسید که چگونه این رطوبت در فضا به وجود می آید؟

جواب بسیار ساده است. شما زمانی که سعی می کنید غذا بپزید یا آب جوش تهیه کنید (البته اگر در نظر بگیریم که شما در منطقه ای با آب و هوای معتدل زندگی می کنید.) این فاکتور می تواند شرایط بسیار نا مطبوع کند و نیاز تهویه مطبوع باز هم در این شرایط به شدت حس می شود.

نباید فراموش کنیم که این سیستم ها علاوه بر اینکه باعث کاهش دما می شوند می توانند هوای موجود در فضا را با توجه به فیلترهایی که دارند پاکیزه و سالم نگه دارند(البته فراموش نکنید که باید دستگاه خود را هر ۳ ما یکبار سرویس کنید.)

شاید یپرسید دلیل اصلی که ما نیاز به تهویه مطبوع داریم چیست؟  جواب نور خورشید است.

نور خورشید یکی از اصلی ترین دلایل تولید گرما است که این نور از طریق پنجره ها دیوار و سقف محیط شما وارد فضا می شود و آن محیط را گرم می کند و با افزایش دمای محیط باعث کاهش کارآیی بدن انسان ها می شود.

گرمای خورشید و نیاز به تهویه مطبوع

البته مقدار گرمایی که نور خورشید تولید می کند بستگی به مقدار در معرض نور خورشید قرار گرفتن آن ساختمان دارد و هر مقداری که نور بیشتر به محیط آن ساختمان برخورد کند گرمای بیشتری تولید می شود و این می تواند باعث شود که نیاز به تهویه مطبوع بیشتر حس شود.

شرکت آسا تهویه سپند

شاید با دلایلی که در بالا ذکر شد بتوان متوجه نیاز تهویه مطبوع در فضاهایی که انسان ها حضور دارند را متوجه شد و ما در مجموعه آسا تهویه در تلاش هستیم که به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید سیستم مناسب خود را انتخاب کنید و بهترین خدمات را از شرکت های ارائه دهنده این سرویس دریافت کنید، امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات هواساز، چیلر و فن کویل با ما در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
3 سال قبل

تهویه مطبوع گرمایش هم داریم؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند