ما در مقالات گذشته مجموعه فنی مهندسی اشاره به این موضوع داشتیم که ماهیت سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی چه چیزی است و بیشتر به معرفی انواع این سیستم ها پرداختیم البته از این نگذریم که اشاره کوچکی در مقاله سیر تکاملی تهویه های مطبوع به اهمیت تهویه مطبوع در زندگی بشریت سخن گفتیم ولی نکته اصلی این جا است که آیا واقعا ما در منازلمان نیاز به تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی داریم؟

سیستم گرمایشی و سرمایشی

ما در در این مقاله می خواهیم تا به اهمیت این موضوع اشاره کنیم و به شما نشان دهیم که یک سیستم تهویه مطبوع گرمایشی و یا حتی تهویه مطبوع سرمایشی چه نقشی در زندگی ما انسان ها دارد.

شاید شما دقیق ندانید ولی حضور سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی اهمیت بسیار زیادی دارند.

امروزه افراد بسیاری زمان زیادی از زندگی خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز بیرون از خانه سپری می کنند در نتیجه باید به این نکته توجه کرد که این افراد زمانی که در منزل استراحت می کنند نیاز به هوای تمیز و مطبوع دارند زیرا زمان زیادی را در خارج از منزل و در معرض هوای ناپاک قرار گرفته اند و در این زمان استراحت نیاز به این دارند که هوای تمیز و سالم استنشاق کنند.

و همین کیفیت هوا می تواند به صورت مثبت یا منفی به صورت مستقیم بر روی سلامتی و تندرستی این افراد تاثیر بگذارد. ما در ادامه این مقاله ۵ دلیل اصلی که باید به تهویه مطبوع هوای محیط منزل اهمیت داد را برای شما بیان می کنیم، پس با ما در ادامه همراه باشید، جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

۱-چیزی به نام آلودگی هوای داخل منزل وجود دارد

امروزه با تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند متوجه این موضوع شده اند که آلودگی هوای داخل خانه بسیار مضر تر از آلودگی هوای بیرون خانه است.

سلامتی تهویه مطبوع

شاید این سوال پیش آید که آیا می توان راهکاری برای حل موضوع پیدا کرد یا نه؟   جواب بسیار ساده است شما در خیلی از مواقع می توانید با باز کردن پنجره باعث گردش هوا شوید و همین می تواند از آلودگی هوای داخل خانه جلوگیری کنید و این گردش هوا بتواند هوای خانه را مطبوع کند ولی نکته اصلی و حائز اهمیت این جا است که شما در فصل هایی که هوا بسیار سرد است نمی توانید این کار را انجام دهید.

ولی ما یک راهکار بهتر برای شما سراغ داریم که شما می توانید با تهیه یک سیستم تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی این مشکل را حل کنید و دیگر دغدغه آلودگی هوای داخل خانه را نداشته باشید.

۲- رطوبت یکی از فاکتورهای مهم است

یکی دیگر از دلایلی که تهویه مطبوع منازل بسیار مهم است این است که گردش هوای بسیار مناسب در نهایت به این منجر می شود که رطوبت هوای داخل به صورت مناسب تنظیم شود و این دستگاه رطوبت را تنظیم می کند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

یکی از مزایای تنظیم رطوبت این است که رطوبت زیاد به تنهایی باعث از بین رفتن خیلی از مصالح و به صورت کلی ساختار اصلی ساختمان می شود ولی زمانی که رطوبت تنظیم باشد شما نباید هیچ نگرانی باعث تخریب تمام لوازم خود داشته باشید و ما فراموش کردیم که رطوبت به تنهایی می تواند باعث رشد قارچ و کپک زدن مواد غذایی نیز بشود ولی تنظیم رطوبت سیستم تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی از این موضوع جلوگیری می کند.

البته رشد قارچ و کپک، ۱۰۰ درصد یکی از عوامل مضر برای سلامتی انسان ها است.

۳- بو های ناخواسته را حذف کنید

یکی از دلایلی که در منازل بوی بد منتشر می شود این است که سیستم فاضلاب مستهلک شده است یا نگهداری حیوانات خانگی است که باعث این می شود که بوی بدی در محیط پخش شود و یکی از دلایلی که این بو در خانه ماندگار می شود نبود گردش هوای مناسب است که می تواند آزار دهنده باشد و شما باید دقت کافی به این موضوع داشته باشید.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

ولی امروزه سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی این مشکل را مرتفع کرده اند و چون هوا را در خانه به گردش در می آورند باعث این می شوند که این بوی نامطبوع دیگر احساس نشود و شما بتوانید از هوایی مطبوع در زمانی که در منزل در حال استراحت هستید لذت ببرید.

۴-حذف عوامل آلرژی زا از محیط

یکی از دغدغه هایی که امروزه خیلی از افراد با آن در فصل های بخصوص دست و پنجه نرم می کنند حساسیت های فصلی است که دلیل ایجاد این حساسیت ها وجود عوامل آلرژی زا در هوا است و شما اگر سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی در منزل خود استفاده کنید دیگر این مشکل را ندارید و این مسئله حل می شود.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی

۵- حذف مواد سمی از هوا(توسط تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی)

یکی از مسائلی که در تمیزی هوای محیط خانه بسیار مهم است این است که شما در منزل خود از مصالح و لوازمی استفاده کمی کنید که ترکیبات سمی دارند و این ترکیبات داخل هوای داخل خانه نیز می شوند شاید بپرسید که چه مواد سمی ای در داخل خانه وجود دارد که هوای خانه را تحت تاثیر خود قرار می دهد؟

سیستم گرمایشی و سرمایشی

به طور مثال رنگی که برای زیبایی محیط استفاده کرده اید یا لوازم خانگی همانند مبلمان و خیلی از مواد پلاستیکی دیگر که مطمئنا بر روی هوا تاثیر می گذارند و برای سلامتی شما مضر هستند ولی نکته این جا است زمانی می تواند به شما لطمه بزند که هوا در گردش نباشد ولی اگر شما از تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی استفاده کنید مطمئنا می تواند تاثیر این مواد سمی در هوای محیط را بسیار کمتر کند.

ما در این مقاله سعی کردیم دلایل منطقی استفاده از تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی را برای شما شرح دهیم تا شما اهمیت استفاده از این وسیله را در دنیای امروز درک کنید؛ امیدواریم که از مطالعه این مقاله نیز لذت برده باشید و در آخر منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد شریفی
3 سال قبل

عالی بود. یه سوالی که داشتم، آیا طبیعیه که دقایق اول روشن شدن تهویه بوی عجیبی در فضا پخش میشه؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند