معرفی برندهای فن کویل موضوع این مقاله از سایت شرکت آسا تهویه سپند میباشد، مسلما می‌دانید که امروزه شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بیشتر شده و اکثر افراد در حال استفاده از چنین سیستم‌هایی هستند.

هواسازها و فن کویل ها از جمله این سیستم‌ها به حساب می‌آیند که یا در کشور خودمان به تولید می‌رسند یا از دیگر کشورها به ایران وارد می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی برندهای فن کویل می‌پردازیم تا شما از آن‌ها مطلع شوید و متناسب با ویژگی و انتظاری که از هر یک دارید، خرید مناسبی را انجام دهید.

فن کویل ها چگونه هستند و نحوه کار آن‌ ها به چه شکل است؟

فن کویل ها از جمله سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهویه مطبوع هستند که با استفاده از آب گرم و آب سرد به خنک سازی یا گرم کردن محیط میپردازند، البته باید متذکر شد که برخی از مدل ‌های این دستگاه، دارای هیتر الکتریکی هستند. این هیتر ها به گونه‌ ای طراحی شده اند که دستگاه برای گرم کردن محیط نیازی به آب گرم نداشته باشد.

در رابطه با شکل ظاهری و طراحی این دستگاه باید متذکر شد، فن کویل ها یک بدنه دارند که دیگر قطعات داخل آن قرار می‌گیرند. دقت داشته باشید که بدنه نام برده شده، ورودی و خروجی‌های گوناگونی برای هوا دارد که امکان دارد چنین ورودی‌هایی فیلتر نیز داشته باشند.

فن کویل ها چگونه هستند و نحوه کار آن‌ ها به چه شکل است؟

در فضای داخلی بدنه این سیستم، یک کویل یا مبدل حرارتی نصب شده است که لوله‌های آب ورودی و خروجی فن کویل به آن وصل می‌شوند. سپس آب از درون این لوله‌ها می‌گذرد و سپس به این قطعه که جنسی از مس یا آلومینیوم دارد، وارد می‌شود. در ادامه آبی که درون کویل جریان دارد، با هوایی که به این قطعه تماس پیدا می‌کند، تبادل حرارتی انجام می‌دهد و این سیستم وظیفه سرمایشی و گرمایشی خود را انجام خواهد داد.

فن کویل دو یا چهار لوله

پیش از آنکه به معرفی برندهای فن کویل بپردازیم، تصمیم داریم شما را با فن کویل دو لوله و چهار لوله آشنا کنیم تا اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید. در رابطه با طراحی و نصب فن کویل دو لوله باید گفت در ساختار و طراحی آن تنها یک کویل مورد استفاده قرار گرفته و در برخی از مدل‌ها شاهد آن هستیم که هیتر نیز به کار رود. دقت داشته باشید که تنظیم این دست از فن کویل ها بر عهده شما است و باید متناسب با دما سیستم سرمایشی و گرمایشی آن را تنظیم کنید.

همچنین لازم است که ذکر شود فن کویل های چهار لوله، یک کویل جداگانه برای سیستم سرمایشی و یک کویل دیگر برای سیستم گرمایشی دارند که متناسب با نیازشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه معرفی برندهای فن کویل را انجام خواهیم داد تا با آن‌ها آشنا شوید و خرید خود را انجام دهید.

برند فن کویل ساراول

 یکی از شرکت‌های ایرانی که از زمان‌های گذشته تا به حال در زمینه تولید و فروش فن کویل دخالت دارد را می‌توان برند ساراول در نظر گرفت. این کمپانی فعالیت خود را از سال ۱۳۳۶ شروع کرده و از آن زمان تا به حال محصولاتی را روانه بازار کرده است که قدرت کافی داشته اند. دقت داشته باشید، دستگاه‌های تولیدی از این برند، در زمان فعالیت، به نسبت سر و صدایی نیز خواهند داشت؛ بنابراین در زمان خرید به این موضوع توجه داشته باشید تا انتخاب مناسبی را انجام دهید.

برند فن کویل اتمسفر

دیگر برندی که در این زمینه فعالیت مناسب و چشمگیری داشته است را می‌توان شرکت اتمسفر در نظر گرفت. دقت داشته باشید که راه‌اندازی این کمپانی چند سال بعد از شرکت ساراول صورت گرفته و در زمان تولید دستگاه‌ها، قدرت و ظرفیت موتور به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین باید یادآور شد که کمپانی اتمسفر در زمینه تولید دستگاه برای استفاده صنعتی نیز فعالیت داشته و افراد متناسب با نیازی که دارند، هر یک از انواع فن کویل زمینی و سقفی را خریداری می‌کنند.

فن کویل کاستی یک طرفه
فن کویل کاستی یک طرفه

برند فن کویل یکتا

از بعد انقلاب سال ۵۷، شرکت یکتا فعالیت خود را آغاز کرد و به تولید محصولات گوناگون پرداخت. در ادامه فن کویل ها بودند که در سبد کالایی این شرکت قرار گرفتند. دقت داشته باشید که برای فن کویل های این برند، چهار سری گوناگون در نظر گرفته شده است که در ادامه هر یک را نام خواهیم برد.

  1. فن کویل های طرح صبا که زمینی هستند و در شکل‌های گوناگون چون ایستاده افقی، روکار، توکار و خوابیده خریداری و استفاده می‌شوند. دقت داشته باشید که این نوع از فن کویل کیفیت خوبی دارد و یک انتخاب مناسب برای خرید به حساب می‌آید؛ چرا که راندمان بالایی دارد.
  2. فن کویل های نسیم که سقفی هستند. شما می‌توانید فن کویل های این برند را در دو نوع دو لوله و چهار لوله تهیه کنید. همچنین باید متذکر شد که دستگاه‌های این مدل در هنگام فعالیت، سر و صدایی نیز ندارند و یک انتخاب مناسب برای محیط‌های آرام و ساکت به نظر می‌رسد.
  3. فن کویل های ADF، از جمله فن‌های ۴ لوله‌ای به حساب می‌آیند که ابعاد و اندازه کوچکی دارند. البته این موضوع بر قدرت دستگاه تاثیری نداشته است و این فن می‌تواند تا ۳۴۰۰ مترمکعب بر ساعت، وظیفه هوادهی را انجام دهد.
  4. فن کویل های کاستی یکتا نیز آخرین مدل از دستگاه‌های این برند به حساب می‌آیند که قدرت و بازدهی بالایی دارند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها به خوبی یک محیط را گرم یا سرد کنید.

برند فن کویل گرین

در راستای معرفی برندهای فن کویل باید به برند گرین نیز اشاره داشت. این برند یکی از شناخته شده ترین برندهای خارجی به حساب می‌آید که در ایران طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که شما می‌توانید آن را در مدل‌های گوناگون چون توکار، زمینی، سقفی و کاستی مورد استفاده قرار دهید. همچنین باید متذکر شد که این برند خدمات پس از فروش خوبی را نیز برای خریداران در نظر گرفته که می‌توان به ۱۲ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش اشاره داشت.

برند فن کویل CMT

یکی دیگر از برندهای برتر فن کویل که چندسالی است در ایران نیز به فروش میرسد، برند فن کویل cmt است که در شرکت آسا تهویه سپند و تهویه هورسان با کیفیت فوق العاده بالا به فروش میرسد و شامل انواع مختلف از جمله سقفی و دیواری و زمینی و فن کویل کاستی یک طرفه میشود.

 

البته ما در آسا تهویه یک مقاله مفصل درباره نکاتی که قبل از خرید فن کویل باید بدانیم نوشته‌ایم که شما میتوانید با خواندن این مقاله فن کویل مناسب محیط مد نظر خود را پیدا کنید.

فن کویل دیواری

سفارش کلی خرید بهترین برند فن کویل از شرکت آسا تهویه

در طول مقاله به معرفی برندهای فن کویل پرداختیم و در رابطه با هر یک اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. دقت داشته باشید که برند های فن کویل cmt همگی در راستای تولید این محصول فعالیت دارند، و جزو با کیفیت ‌ترین و بهترین برند ها هستند، جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات با پشتیبانی شرکت فنی مهندسی آسا تهویه سپند در تماس باشید.

۴.۵/۵ - (۱۰ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میثم
2 سال قبل

برند گرین زیاد ازش تبلیغات بیلبوردی دیدم باید برند خوبی باشه

محمد علی
2 سال قبل

برند cmt برند خود شرکت آسا تهویه هستش ؟

سید
2 سال قبل

برند ( تهویه ) در این رتبه بندی چه جایگاهی داره ؟ آیا برند قابل اعتمادی هست ؟ هم از نظر کیفیت و هم خدمات پس از فروش…..ممنون

سامان
1 سال قبل

چه توضیحات کاملی و جامعی درباره برندهای فن کویل بود مرسی

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند