تهویه مطبوع مدرن موضوع این مقاله از سایت شرکت فنی مهندسی آسا تهویه میباشد، در بخش مقالات مجموعه آسا تهویه با تهویه مطبوع و انواع مختلف آن از جمله تهویه مطبوع خانگی و صنعتی آشنا شدیم. همانطور که دریافتیم تهویه مطبوع سیستمی است که با هدف کنترل دما، رطوبت و کیفیت هوای محیط بوجود آمده است. این سیستم ها به اختصار HVAC نامیده می شوند. سیستم های تهویه، تهویه مطبوع و گرمایش ۳ دسته ی HVAC ها هستند. اما تهویه مطبوع چه آینده ای را در پیش دارد؟

شروع تحولات صنعت تهویه مطبوع از کجا بود؟

انسان های نابغه می توانند در هر عرصه ای یا ضربه های شدید وارد کنند و یا باعث جهش های بزرگ در سیر پیشرفت آن حوزه ها شوند. با ما در ادامه ی این مقاله در مجموعه آسا تهویه همراه باشید تا ببینیم این نوابغ در صنعت تهویه مطبوع چه اتفاقاتی را رقم زده اند.

تهویه مطبوع مدرن

خالق سیستم تهویه مطبوع مدرن

جرقه ای که برای ویلیس کریر (Willis Carrier) زده شد در یک پلتفرم قطار مه زده ی پیترزبورگ در سال ۱۹۰۲ بود. کار او در غبار آغاز شد و دریافت که او می تواند هوا را با عبور از آب خشک کند و باعث ایجاد مه شود. بدین ترتیب این امکان فراهم می شود تا هوایی با وجود قطراتی از هوا در آن ایجاد شود. او در عرض یک سال اختراع خود را تکمیل نمود و توانست رطوبت را کنترل کند. در حقیقت اساس اصلی تهویه مطبوع مدرن را پایه گذاری کرد.

درس زندگی پدر تهویه مطبوع مدرن

ویلیس کریر به عنوان پدر تهویه مطبوع مدرن دوران کودکی تا بلوغ خود را طی کرد تا بتواند یکی از بزرگ ترین معضلاتی که نسل بشر با آن روبرو بود را رفع کند. به نظر شما این معضل بزرگ چه بود؟

بله درست حدس زدید. کنترل هوای محیط داخلی از مشکلاتی بود که انسان باهوش هنوز نتوانسته بود آن را رفع کند و راه حل مناسبی برای آن ارائه کند. در کودکی خود با درک مفهوم شکستگی مشکل اساسی داشت. برای بررسی و رسیدگی به این مشکل که با آن کلنجار می رفت، مادر او با قطعه قطعه کردن یک سیب کامل به قطعات ریز و شکننده به ویلیس مفهوم شکستگی را آموزش داد. بعد ها او از این مسئله به عنوان مهم ترین درس زندگی خود یاد کرد.

تهویه مطبوع مدرن

به گفته ویلیس:

با این درس ارزش حل مشکلات با استفاده از قدرت تفکر و تحلیل را فرا گرفت.

اما هنوز به دوران شکوفایی خود نرسیده بود. تهویه مطبوع مدرن نتیجه شکوفایی قدرت تحلیل و تفکر وی بود که زندگی انسان ها را دچار تغییر و تحول گسترده ای کرد. برای آشنایی بیشتر با ویلیس کریر (Willis Carrier) می توانید مقاله سایت رسمی ویلیس کریر مخترع تهویه مطبوع را مطالعه نمایید.

تهویه مطبوع مدرن تا سینما و تحولات آن

اختراع پدر تهویه مطبوع مدرن، ویلیس کریر، در نهایت منجر به رشد فوق العاده صنایع تهویه مطبوع مدرن که قلب اقتصاد جهانی را در دست داشتند، شده و امکان ساخت هر دستگاهی را از تجهیزات پخت و پز گرفته تا ادوات جنگی را با تهویه مطبوع مدرن ممکن شد.

رفته رفته تهویه مطبوع راه خود را به سینماهای تابستانه باز کرد. مردم برای فرار از آب و هوای گرم به محیط خنک سینما ها که توسط پدر سیستم تهویه مطبوع مدرن امکان آن فراهم شده بود، روی می آوردند. حتی با ورود به مال های بزرگ دنیا، بیمارستان ها، محیط های صنعتی و ادارات و … با اختراع پایه ای سیستم تهویه مطبوع مدرن کنترل دقیق آب و هوا امکان پذیر بود و نیاز های این بنا ها را تامین کرد.

تهویه مطبوع مدرن و سینما

سیر اختصاصی شدن سیستم تهویه تا تهویه مطبوع مدرن را در سری مقالات مجموعه آسا تهویه می توانید دنبال کنید. به نظر شما با وجود تحولات پیش آمده چه آینده ای در انتظار این صنعت خواهد بود که می تواند منجر به انقلابی دیگر شود؟

در این رابطه اگر با سیستم تهویه مطبوع مغناطیسی آشنا نشده اید، حتما مقاله تهویه مطبوع مغناطیسی یک راه حل تقریبا پایدار را مطالعه فرمایید.

هدیه ویلیس راحتی پایدار نسل بشر

ویلیس در همان روز ها نیاز های راحتی و تولید ارزش تهویه مطبوع را شناسایی کرد و شبکه ای جهانی از تامین کنندگان قطعات، پخش کنندگان و فروشندگان تهویه مطبوع را ایجاد کرد. پایه گذاری این سیستم در اروپا و آسیا منجر به طرح ریزی برنامه بین المللی در راستای استفاده جهانی از تهویه مطبوع مدرن شد.

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

چشم انداز آینده تهویه مطبوع مدرن

میراث بزرگ ویلیس کریر یعنی تهویه مطبوع همچنان امروزه با ما زندگی می کند و شرکتی که او تاسیس کرد همچنان با مطالعه و تحقیق در راستای ایجاد تغییرات و تحولات عظیم در این صنعت برای شکل دادن به زندگی انسان ها در حال فعالیت است. کریر صنعت تهویه مطبوع مدرن را به سمت ساخت محصولات کم مصرف تر گذشته هدایت می کند. این صنایع به طور روزمره با خلاقیت و نوآوری خود شکل بهتری به زندگی انسان ها می بخشد.

امیدواریم تا صنعت تهویه مطبوع در ایران امروز با حضور مهندسان و متخصصان زبده بتواند برگ زرینی در انی حوزه به ارمغان بیاورد، در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص صنعت تهویه مطبوع و خرید محصولات فن کویل، هواساز و چیلر می توانید با مشاوران متخصص مجموعه آسا تهویه تماس حاصل بفرمایید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزا
3 سال قبل

سلام مقاله خیلی خوبی بود
یه سؤال در حال حاضر کشور ما نسبت به دیگر کشور ها در این زمینه چقدر در این زمینه پیشرفت کرده است؟؟

حسن نژاد
3 سال قبل

سلام
سیستم های تهویه مطلبوع مدرن بهتر هستند برای استفاده یا قدیمی؟؟؟

علی تیموری
مدیر
پاسخ به  حسن نژاد
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
سیستم های تهویه مدرن

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند