سیستم HVAC موضوع این مقاله از سایت شرکت آسا تهویه سپند میباشد، داستان از جایی شروع می شود که برای راحت تر شدن کار ما سیستم های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع را با اختصار HVAC می نامیم ولی معمولا سیستم تهویه مطبوع را با نماد اختصاری AC می نامند و امروزه در کل دنیا این سیستم ها را با این نماد می شناسند و ما در ابتدا خواستیم به این موضوع اشاره کنیم تا در نهایت تفاوت سیستم تهویه مطبوع و HVAC را برای شما شرح دهیم تا کاملا در جریان قرار بگیرید.

سیستم تهویه مطبوع و HVAC

شما تا امروز اسامی مختلفی را شنیده اید مانند کولر گازی،اسپیلت و اسامی دیگر و امروز می خواهیم فرق این سیستم ها را به شما نشان دهیم و علاوه بر آن انواع آن ها را نام ببریم.

سیستم HVAC چیست؟

برای اینکه فرق بین سیستم تهویه مطبوع و  را بهتر متوجه بشویم باید در ابتدا به شما بگوییم که HVAC چیست و بعد از آن به بررسی تفاوت سیستم تهویه مطبوع و HVAC بپردازیم.

HVAC سیستمی است که هم قسمت گرمایش، هم کاهش رطوبت و هم سرمایش را بر عهده دارد و همین کارایی های زیاد باعث می شود که شما برای این سیستم ها قیمت بیشتری پرداخت کنید پس اگر تصمیم دارید تا در فصل گرما و سرما از یک سیستم استفاده کنید پس حتما HVAC را انتخاب کنید.

HVAC ها قیمت بیشتری نسبت به سیستم تهویه مطبوع دارند و همین موضوع باعث این می شود که اگر شما به دنبال خرید همچنین سیستمی هستید حتما باید دقت بیشتری به خرج دهید و حتما با مشاوران متخصص در این حوزه مشورت کنید تا بتوانید هم سیستم مناسبی را انتخاب کنید و هم شرکتی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش فوق العاده و مناسبی را ارائه دهد.

سیستم تهویه مطبوع و HVAC

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سیستم تهویه مطبوع چیست؟

ما در مقالات قبلی به صورت مفصل به شرح انواع تهویه مطبوع پرداخته ایم ولی در این مقاله به این خاطر که می خواهیم فرق بین سیستم تهویه مطبوع  را بیان کنیم مجبور هستیم تا دوباره سیستم تهویه مطبوع را تعریف کنیم.

معمولا در جامعه مصطلح است که به تهویه مطبوع های مرکزی و یا تهویه مطبوع های پنجره ای، تهویه مطبوع می گویند. و انواع دیگر را تهویه مطبوع نمی نامند. در اصل وقتی صحبت از HVAC صحبت می کنیم می توانیم بگوییم هم سیستم گرمایشی صحبت کرده ایم هم در مورد سیستم سرمایشی.

که معمولا برای سیستم گرمایشی از یک مخزن استفاده می کنند که در ساختمان قرار داده می شود. و با تمام این اوصاف می توان تفاوت سیستم تهویه مطبوع و HVAC را متوجه شد.

سیستم تهویه مطبوع و HVAC

ما در مقاله چگونه برای منزل خود سیستم تهویه مطبوع انتخاب کنیم به صورت کامل توضیح داده ایم که چگونه می توانید این انتخاب را انجام دهید، ولی اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم باید اطلاعات زیادی درباره سیستم های تهویه مطبوع بدانیم و این نیازمند این است که شما سعی کنید مطالعه کنید. و ما در قسمت مقالات آسا تهویه سعی کرده ایم تا بیشترین اطلاعات را در اختیار شما قرار بدهیم.

سیستم تهویه اتوماتیک hvac

دومین پارامتری که باید در نظر بگیرید این است که شما باید شرکتی را انتخاب کنید که خدمات متمایزی از شرکت های دیگر داشته باشد زیرا خدمات در این حوزه بسیار مهم است.با وجود توضیحات بالا مطمئنا تفاوت سیستم تهویه مطبوع و HVAC را بهتر فهمیده اید و در آخر به این موضوع فکر نکنید که برای یک سیستم باید هزینه زیادتری بپردازید به این موضوع دقت کنید کنید که هزینه نگهداری از هزینه خرید بسیار مهم تر است.

اجزای سیستم تهویه مطبوع HVAC 

در اصل همه سیستم با تهویه هوا آشنا نیستند و نمی دانند که بین سیستم ac و hvac تفاوت است ولی همانطوری که در بالا توضیح دادیم و خیلی از افراد به این موضوع آگاه نیستند که ac ها زیر مجموعه ای از hvac ها هستند و شما زمانی که کلمه hvac را می شنوید با پدیده ای بسیار بزرگتر روبرو هستید.

باید بدانید که اگر بخواهید سیستمی را برای منزل یا محیط کار خود خریداری کنید باید به تمام جوانب آن آشنایی داشته باشید چرا که برای خرید همچنین سیستمی که شاید بین ۵ تا ۱۰ سال قرار است آن را استفاده کنید باید دقت ویژه ای به خرج دهید چون سیستم های تهویه مطبوع به صورتی نیستند که هزینه کمی داشته باشند مانند خیلی از وسایل الکترونیکی دیگر که در منزل و محیط کار استفاده می کنید.

به صورت مثال شما زمانی که یک تلویزیون LCD خریداری می کنید نمی توانید هر ۱ سال یکبار آن را تعویض کنید.

زیرا لامپ تصویر ها یا LED هایی که در این تلویزیون ها به کار رفته است عمر مفیدی دارند و با یک حساب کتاب ساده متوجه می شوید تقریبا می توانید بین ۵ تا ۱۰ سال از آن ها استفاده کنید.

علاوه بر آن با توجه به قیمت ارز، ارزش سیستم تهویه مطبوع بسیار زیاد است و باید در انتخاب آن دقت کنید. تا بتوانید بهترین بازدهی از انتخاب خود را داشته باشید، امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و در آخر منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پویان کاشانی
3 سال قبل

میشه به تهویه مطبوع HVAC اضافه کرد یا برعکس؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند