دمای تهویه مطبوع مناسب برای تابستان چیست؟ شاید یکی از سؤالات اصلی که شاید برای هر کسی پیش بیاید این است که چگونه می توانیم یک دمای مناسب برای تهویه مطبوع انتخاب کنیم که نه فشار زیادی بر روی دستگاه باشد و نه گرمای زیادی را در تابستان تحمل کنیم.

بهبود کارایی ترموستات های هوشمند

ترموستات های هوشمند ابزارهایی هستند که می توانند در بهبود و بهینه سازی مصرف انرژی تهویه مطبوع تاثیر گذار باشد و می تواند تاثیر بسیار زیادی در مصرف انرژی بگذارد و شما می توانید با استفاده از این ابزار در تهویه مطبوع دمای مناسب برای تهویه مطبوع در تابستان را تامین کنیم و تابستان مطبوع و دلپذیری داشته باشیم.

و شاید با ۱ درجه کاهش دما در استفاده از تهویه مطبوع در مدت زمان کم هزینه های بسیار زیادی را کاهش دهید.

حال اگر از ترموستات های هوشمند در تهویه مطبوع استفاده کنیم می تواند دمای دلپذیر برای ما در تابستان را فراهم کند؟

دمای مناسب برای تهویه مطبوع چند درجه است؟

اگر فرض را بر این بگیریم که شما در آب و هوای معتدل زندگی می کنید شما باید در فصل زمستان دما را بر روی ۲۵ تا ۲۷ درجه تنظیم کنید تا محیط به اندازه کافی خنک شود و اگر در فصل زمستان هستید باید دما را در ۱۸ تا ۲۰ درجه باشد ولی باز خالی از لطف نیست که شما این را در نظر بگیرید که این دماهای پیش فرض مختص آب و هوای معتدل است و شما باید نسبت به شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید باید تصمیم بگیرید ولی این تصمیم باید بر حسب اطلاعات و تجربه باشد و شما می توانید با متخصصین این امر مشاوره کنید که ما در مجموعه آسا تهویه آماده مشاوره به شما  عزیزان هستیم تا شما بهترین حال ممکن را تجربه کنید.

چگونه دمای مناسب تهویه مطبوع می تواند هزینه ها را کمتر کند؟

یکی از دلایلی که مستقیما بر روی این موضوع تاثیر می گذارد این است که شما زمانی که نمی دانید که سیستم تهویه مطبوع را بر روی چه دمایی تنظیم کنید مسلما دمای مناسب را انتخاب می کنید و در دمای محیط فشار بیشتری بر روی سیستم ایجاد می شود چه در فصل سرما و چه در فصل گرما و همین موضوع نیاز به انرژی بیشتری دارد و همین امر باعث می شود تا دستگاه انرژی بیشتری مصرف کند و در نهایت شما باید هزینه های بیشماری را متحمل شوید.

 چگونه دمای مناسب برای تهویه مطبوع در تابستان را پیدا کنیم

تحقیقات دانشمندان این را نشان میدهد که هر درجه دمای سیستم تهویه مطبوع می تواند ۱۰ درصد از هزینه های برق بکاهد.

نکته بسیار مهم این است که هزینه برق مصرفی نسبت به ساعت های مختلف می تواند متفاوت باشد و این موضوع در ایران نیز صدق می کند و شما باید به این موضوع نیز توجه کنید که شاید ندانستن این موضوع باعث ضرر بسیار زیادی برای شما بشود.

چه دستگاهی برای منزل شما مناسب است؟

چه دستگاهی برای منزل شما مناسب است؟

شما باید برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنید بدانید که چه تهویه مطبوعی مناسب منزل شما است!!! و همین نکته کمک می کند که شما سیستم مناسب را برای منزل خود انتخاب کنید و در ادامه فشار زیادی هم به سیستم شما وارد نشود که ما در مقالات قبلی مقاله ای با عنوان چه سیستمی را برای منزل خود باید انتخاب کنیم منتشر کرده ایم که ما در این مقاله به ضورت مفصل درباره این موضوع صحبت کرده ایم.

تهویه مطبوع مرکزی

سیستم تهویه مطبوع مرکزی یکی از معمول تربن و رایج ترین سیستم های تهویه است و معمولا اکثر مردم این سیستم را انتخاب می کنند زیرا که معمولا این سیستم می تواند محیط های بزرگ را تحت پوشش قرار دهد و بهره وری بالایی دارد.

وظیفه سیستم های تهویه مطبوع چیست؟

  • ایجاد گرمایش برای محیط هایی با دمای پایین
  • از بین بردن الودگی موجود در هوا
  • کم کردن رطوبت هوا در محیط های بسیار مرطوب
  • ایجاد رطوبت در محیط های خشک
  • از بین بردن الاینده های شیمیایی در محیط های صنعتی

اسپیلت های کوچک بدون کانال

این سیستم یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع است که بسیار می توانند هوای منزل شما را مطبوع کند.

این سیستم تهویه مطبوع معمولا متشکل از یک سیستم کمپرسور/کندانسور که در خارج از منزل کارگذاری می شود و از چند پانل در قسمت های داخلی منزل تشکیل می شود و شما می توانید قسمت های مختلف منزل خود را با پانل های مختلف مطبوع کنید و نیازی به کانال برای این کار نیست. که همه این پانل های داخلی به سیستم کمپرسور خارجی متصل است.

سیستم تهویه مطبوع پنجره ای

تهویه مطبوع پنجره ای فقط برای اتاق های جمع وجور استفاده می شود و برای فضاهای بزرگ قابل استفاده نیست یعنی در اصل نمی تواند پاسخگوی محیط های بزرگتر باشد که این سیستم هوای اطراف خود را می گیرد و خنک می کند و به داخل فضا انتقال می دهد و برای فضاهای کوچک مناسب است و افرادی که در فضاهای کوچک زندگی می کنند می توانند از این دستگاه ها استفاده کنند.

سیستم های تهویه مطبوع قابل حمل

سیستم تهویه مطبوع پنجره ای یکی از سیستم های تهویه است که بسیار استفاده می شود. این مدل از تهویه ها، هوای داخل اتاق را می گیرد و آن را خنک می کند و گرمای هوا را از طریق یک لوله که در پشت آن قرار گرفته است به بیرون انتقال می دهد ولی یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه ها این است که قابل حمل است و به آسانی می توانید آن را نصب کنید.

سیستم های تهویه مطبوع هیبریدی

شاید امروزه زیاد کلمه اتومبیل های هیبریدی یا همان ماشین های هیبریدی را شنیده اید زیرا امروزه مردم برای اینکه کمتر انرژی هدر بدهند و در اولویت اول پول، خود را پس انداز کنند سعی می کنند از سیستم های هیبریدی استفاده کنند.

و شما با استفاده از این سیستم ها می توانید متوجه شوید که کدام سیستم را برای خود انتخاب کنید و هزینه های کمتری را متحمل شوید و از تابستان لذت ببرید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به شما نشان دهیم که چه تهویه مطبوعی برای منزل شما مناسب است و چه دمایی نیز می تواند دمای مناسب برای تهویه مطبوع مناسب باشد.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید، جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مبینا
3 سال قبل

سلام. کدوم تهویه برای خونه های کوچیک با آشبزخونه اپن بهتره.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند