در سال ۱۳۹۷ زمستان بسیار سردی را تجربه نکردیم ولی پیش بینی می شود در سال ۱۳۹۸ تابستان گرمی را بگذرانیم و همین باعث این شد که ما مقاله ای را در مجموعه آسا تهویه منتشر کنیم تا بدانیم که درباره تهویه مطبوع در سال ۱۳۹۸ چه نکاتی را باید بدانیم تا تابستانی مطبوع و دلپذیر را سپری کنیم، ولی نکته این جا است که شما باید درباره سیستم های تهویه مطبوع اطلاعات کافی داشته باشید که هم بتوانید سیستم تهویه مطبوع درستی را انتخاب کنید و اگر که سیستم تهویه مطبوع دارید بدانید که چه نکاتی را باید رعایت کنید.

تهویه مطبوع و تابستا 1398

 

تابستان فصلی بسیار گرم است و همه به دنبال این هستند تا با گرما مقابله کنند و گرما فشار بسیاری بر روی سیستم تهویه مطبوع است و در فصل گرما بیشتر کار می کند و فشار زیادی بر روی سیستم است و تلاش می کند تا هوای محیطی که در آن قرار دارد را مطبوع کند و اگر فشار زیادی بر روی این سیستم بیاید مطمئنا خراب می شود و اگر می خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید و تابستان مطبوعی را پشت سر بگذارید نکاتی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم را رعایت کنید.

نکاتی که باید درباره تهویه مطبوع در تابستان ۹۸ باید رعایت کرد:

۱-استفاده از ترموستات های قابل تنظیم

استفاده از ترموستات های قابل تنظیم در طول روز می تواند کمک بسیار زیادی به سیستم های تهویه مطبوع می کند و می توانید زمان هایی که منزل نیستید بتوانید از این ترموستات ها استفاده کنید که دستگاه فعالیت نکند و فشار زیادی را متحمل نشود.

و این ترموستات های دیجیتال می توانند باعث کاهش انرژی شوند و از طرف دیگر قبض های شما کمتر می شوند و می توانید پول بیشتری پس انداز کنید و دمای خانه را خودتان با برنامه ریزی تنظیم کنید.

ترموستات های دیجیتال در تهویه مطبوع در سال 1398

ما دریک مقاله جداگانه درباره ترموستات های دیجیتال قابل تنظیم توضیح خواهیم داد.

۲- پرده ها را در فصل سرما بکشید:

اشعه خورشید در تابستان زمانی که پرده ها باز باشند به صورت مستقیم وارد محیط خانه می شوند و باعث افزایش دمای محیط می شوند و شما می توانید به خصوص زمانی که در منزل یا محیط نیستید پرده ها را بکشید تا محیط به صورت طبیعی خنک شود و این یکی از نکات مهم است که برای بهتر کار کردن تهویه مطبوع در تابستان سال ۱۳۹۸ باید رعایت کنیم تا تابستان مطبوع و دلپذیرتری داشته باشیم.

بستن پرده ها برای بهتر کار کردن تهویه مطبوع در تابستان 1398

۳-تمام درزها را بپوشانید:

معمولا در اکثر ساختمان ها درز وجود دارد و در فصل تابستان این فاکتور باعث فشار آمدن به سیستم تهویه می شود زیرا این دستگاه تلاش می کند تا محیط را خنک کند ولی تمام هوای گرم از آن درز ها وارد محیط می شود و نمی گذارد تا سیستم درست عمل کند.

این فاکتور هم اگر رعایت شود موجب بهتر کار کردن تهویه مطبوع در تابستان ۱۳۹۸ می شود و شما می توانید راندمان بالاتری از سیستم خود بگیرید.

تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره داشتیم نکاتی بود که ما باید در محیط باید رعایت کنیم تا بهترین راندمان را از سیستم تهویه مطبوع در تابستان ۱۳۹۸ بگیریم ولی نکاتی در مورد خود سیستم تهویه مطبوع وجود دارد که باید به آن ها نیز توجه کنیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت پرداخت.

۴-کویل های خود را تمیز کنید:

تحقیقات بسیار زیادی نشان می دهد که شما گرد و خاک می تواند بر روی سیستم AC یا همان تهویه مطبوع تاثیر بدی بگذارد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما در تابستان ۱۳۹۸ کویل های سیستم تهویه مطبوع خود را تمیز نگه دارید .

یکی از دلایلی که که به شما هشدار می دهید تا کویل های تهویه مطبوع در تابستان ۱۳۹۸ تمیز نگه دارید این است که کویل های تمیز ۳۷% مصرف انرژی را کاهش می دهد و همین باعث کمتر شدن مصرف انرژی می شود ولی آیا دلایل دیگری نیز وجود دارد یا نه؟

بله مطمئنا وجود دارد همین که کویل ها تمیز نباشند باعث این می شود که دستگاه فشار بیشتری به خود وارد کند تا بتواند دمای محیط را کاهش دهد و در نهایت می تواند به دستگاه آسیب وارد کند و شما باید هزینه های بیشتری بپردازید.

 

تمیز کردن کویل های تهویه مطبوع در تابستان 1398

۵-فیلترهای خود را تعویض کنید:

شما باید فیلترهای خود را به صورت استاندارد هر ۳ ماه یکبار عوض کنید زیرا فیلتر تاثیر بسیار زیادی بر روی فعالیت سیستم شما دارد زیرا گرد و غبار و مواد گوناگونی بر روی فیلتر قرار می گیرد شما این موضوع را در نظر بگیرید که در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنید که که باعث کثیف شدن فیلتر می شود و اگر می خواهید هوای تمیزی داشته باشید حتما فیلتر را سر موعد عوض کنید.تعویض فیلتر برای تهویه مطبوع در تابستان 1398

ما در مجموعه آسا تهویه به دنبال این هستیم که شما هموطنان عزیز تابستان مطبوعی در سال ۱۳۹۸ را تجربه کنید و این مقاله نکاتی که درباره تهویه مطبوع در تابستان ۱۳۹۸ باید رعایت کنید را منتشر کردیم، امیدواریم که خواندن این مقاله لذت برده باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید.

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند