سیستم اسپلیت بدون داکت پیکربندی مجدد یک سیستم تهویه مطبوع هوای مرکزی قدیمی است که از ۳ جزء اصلی تشکیل می‌شود:

این طراحی فقط با هدف قراردادن مناطقی که به سرمایش یا گرمایش نیاز دارند امکان ذخیره انرژی را فراهم می‌کند. در نتیجه، این قابلیت مقرون‌به‌صرفه در زمانی خواهد بود که برخی قسمت‌های منزل یا ساختمان بیشتر استفاده می‌شوند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات هواساز، فن کویل و چیلر با ما در ارتباط باشید.

یک سیستم اسپلیت بدون داکت (DFS) چیست؟

در مقالات قبلی به طور کامل طرز کار و مشخصات داکت اسپلیت را توضیح دادیم، یک سیستم اسپلیت بدون داکت پیکربندی مجدد یک سیستم تهویه هوای مرکزی قدیمی است که از ۳ جزء اصلی تشکیل می‌شود: یک کمپرسور اینورتر/ کندانسور بیرونی، یک یا چند دستگاه تبخیرکننده و یک مجرای فشرده برای لوله‌کشی هوای سرد و سیم‌کشی اتصال بین دستگاه‌ها. این طراحی فقط با هدف قراردادن مناطقی که به سرمایش یا گرمایش نیاز دارند امکان ذخیره انرژی را فراهم می‌کند. در نتیجه، این قابلیت مقرون‌به‌صرفه در زمانی خواهد بود که برخی قسمت‌های منزل یا ساختمان بیشتر استفاده می‌شوند.

کمپرسور اینورتر چیست؟

کمپرسور اینورتر در دستگاه بیرونی تعبیه شده است و به سیستم تهویه هوا اجازه می‌دهد تا برای حفظ راحتی بیشتر، به سمت بالا یا پایین شیب پیدا ‌کند. بعد از اینکه به دمای تنظیم‌شده رسید، کمپرسور اینورتر و الکترونیک هوشمند به سیستم امکان می‌دهد تا با استفاده از حداقل میزان انرژی برای اطمینان از راحت ماندن اتاق استراحت کند. تصور کنید خودرو خود را از سراشیبی تپه‌ای به سمت پایین می‌رانید و پای خود را از روز گاز برداشته‌اید و خودرو همچنان بدون استفاده از بنزین سرعت خود را حفظ می‌کند. کمپرسور اینورتر به سیستم‌های DFS امکان می‌دهد تا با سکوت هر چه بیشتر کار کنند و بدون افراط یا تفریطی که در چرخه انرژی دستگاه‌های قدیمی تهویه مطبوع وجود دارد، انرژی را ذخیره کنند.

SEER: معادل نسبت بازده انرژی فصلی (Seasonal Energy Efficiency Ratio) یک معیار رتبه‌بندی است که در همه صنایع استفاده می‌شود و حاوی اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی برای مشتری است. هر چه این عدد بالاتر یاشد، محصول بازده بیشتری در تولید هوای سرد دارد و عملکرد مؤثر یکی از گام‌های بزرگ در حفظ منابع طبیعی ما به شمار می‌رود. ال‌جی محصولات زیادی با SEER بالا دارد و آنها را به شما توصیه می‌کند. با کارشناس مربوطه می‌توانید در مورد این اعداد صحبت کنید و با جزییات بیشتر آشنا شوید و ببینید کدام سیستم اسپلیت بدون داکت برای برآورده کردن نیازهای خاص شما بهتر است.

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حدیث
2 سال قبل

جذاب و کاربردی بود دمتون گرم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند