نقش تهویه مطبوع در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موضوع این مقاله از سایت شرکت فنی مهندسی آسا تهویه میباشد، یکی از مهم ترین دغدغه های حال حاضر دنیا، ویروس کرونا (کووید ۱۹) می باشد که سلامتی و جان عده ای زیادی از انسان ها را به خطر انداخته است.

طبق آخرین پژوهش ها، متخصصان بهداشت جهانی و پزشکان به این نتیجه رسیده اند که این ویروس از طریق هوا هم پخش شده و انتقال می یابد. این موضوع می تواند تا حد زیادی نگران کننده باشد به ویژه در محیط های بسته که جریان هوا در آن بسیار پایین است.

به گفته ی پزشکان ویروس کووید ۱۹ روی سطوح مختلف در زمان مشخص می تواند زنده بماند و هرچه سطح صاف و صیقلی تر باشد، عمر ویروس روی این سطوح بیشتر خواهد بود، وقتی ما خارج از منزل هستیم اگر در محیط های آلوده تردد کنیم حتی با وجود ماسک، ویروس روی لباس، کفش ،کیف ، گوشی موبایل و… می چسبد و ما ویروس را باخود به هرجا که می رویم حمل می کنیم.

اکنون این سوال پیش می آید که تهویه مطبوع چگونه می تواند در انتشار یا عدم انتشار کرونا موثر باشد؟

در نظر بگیرید فرد ناقل کرونا (بیمار) یا فردی که در محیط آلوده بوده است  وارد مکانی می شود که سیستم تهویه مطبوع در آن کار می کند، ویروس از روی سطوح یا از طریق تنفس شخص بیمار در محیط پخش می شود.

راهکار استفاده از تهویه مطبوع در مقابله با مریضی های همه گیر علی الخصوص کرونا

تهویه مطبوع با توجه به نامی که دارد همواره رسالت آن تهویه محیط می باشد. اساس کار آن به این شکل است که هوای محیط را گرفته سپس با یک پروسه عبور هوا از روی فیلترهای دستگاه و بسته به دلخواه شما ، هوا را سرد یا گرم می کند. سیستم تهویه با ایجاد گردش هوا باعث پخش شدن سریع تر ویروس در محیط می شود و کل هوا را آلوده کرده و کلیه افراد حاضر درآنجا را در معرض ویروس قرار می دهد.شما این امکان را دارید بسته به نوع سیستم تهویه خود مقداری هوای تازه هم وارد این سیستم کنید که هوا در چرخش باشد. در جایی که این امکان نیست می توانید با یک هواساز هوای محیط را تخلیه و سپس با عبور از فیلتر هپا یا کیسه ای و وارد کردن ۳۰% هوای تازه به محیط برگردانده شود این راهکار ایمن ترین روش می باشد.

امیدواریم از شنیدن این پادکست لذت برده باشید لطفا سایر پادکست ها را که در رابطه با فن کویل نیز میباشد را با دوستان و اطرافیانتان به اشتراک بگذارید، جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

۵/۵ - (۵ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا شاهی
3 سال قبل

ممنون از مطلب خوبتون درباره نقشِ تهویه در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا…

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند