هواسازهای آپارتمانی لوازم هوشمندی و با کیفیتی هستند که هوای پاک را ایجاد می کنند، این محصولات در اروپا محبوبیت بسیاری دارند و اخیرا در آسیا نیز مورد استفاده قرار گرفته اند، به طور کلی هواساز وسیله ای دوکاره و ترکیبی از یک دستگاه تصفیه هوا و یک دستگاه مرطوب کننده است.

مهم ترین اجزا هواساز آپارتمانی چیست؟

مانند دستگاه های مرطوب کننده مرسوم، واشرهای هوا رطوبت درمانی را به هوا اضافه می کنند، این دستگاه ها مانند یک سیستم تصفیه هوا معمولی عمل می کنند. یک واشر هوا مواد حساسیت زای محرک علائم را از هوا پاک می کند. بنابراین آنها قادر به تسکین شرایط ناخوشایند هوای خشک محیط و تسکین آلرژی های شما هستند.

چرا باید هواساز آپارتمانی بخریم؟

اگر از آلرژی سبک تا متوسط ​​رنج می برید یا فقط می خواهید کیفیت هوای داخلی خود را در زمستان بهبود ببخشید، هواسازهای آپارتمانی برای شما گزینه ای ایده آل هستند. اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، ممکن است در تمام طول سال از این دستگاه کاربردی، استفاده کنید.

چرا باید هواساز آپارتمانی بخریم؟

طرز کار هواساز آپارتمانی

هواسازها ضمن افزودن رطوبت به هوا، انواع مختلف آلرژی‌های خانگی را از بین می برند، از جمله گرد و غبار، کنه های معلق در هوا، شوره حیوانات خانگی، موی حیوانات خانگی، هاگ کپک، گرده گل و سایر ذرات معلق در هوا که سیستم تنفسی شما را دچار اختلال می کند.

فناوری پروانه

در محبوب‌ترین انواع سیستم تهویه مطبوع و هواسازها از فناوری پروانه استفاده میشود؛ این فناوری از یک سری دیسک در حال چرخش (غالباً ۳۰ یا بیشتر) برای فیلتر کردن مداوم مواد آلرژی زا و ذرات هوا، هنگام جذب به داخل واحد استفاده می کند.

آلرژن های بزرگی روی دیسک ها جمع می شوند. یک حمام آب به طور مداوم آنها را شستشو می دهد و در پایین واحد قرار می گیرد؛ سپس دیسک ها آب تمیز را از طریق یک صفحه پخش کننده مخصوص به درون آن می ریزد. بیشتر مدل‌های رومیزی در حدود یک گالن ظرفیت دارند، این یعنی رطوبت مورد نیاز در طول یک روز را در هوا پراکنده می کنند.

فناوری مرطوب کننده تبخیری

مدل های مختلف هواساز آپارتمانی از فناوری مرطوب کننده تبخیری برای افزودن رطوبت به فضای شما استفاده می کنند، فیلتر اولیه معمولاً همان فیلتر تبخیری است که هنگام دمیدن فن، آب را به اصطلاح فسیل می کند. همچنین این فیلتر رسوبات معدنی را از آب خارج می کند. اگر آب زلال در اختیار داشته باشید، این آپشن یک مزیت اضافی برای شما است.

کدام نوع از هواساز آپارتمانی را بخریم؟ برای استفاده در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

نوع شستشوی هوا عمدتا به اولویت شما در فن آوری مرطوب سازی بستگی دارد، به عنوان مثال رطوبت سازهای تبخیری برای اتاق های بزرگتر ایده آل هستند. زیرا از فن های داخلی برای رساندن هوای مرطوب به هر گوشه از فضا استفاده می کنند.

کدام نوع از هواساز آپارتمانی را بخریم؟برای استفاده در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

در مقابل رطوبت سازهای پروانه بدون فن هستند و برای فضاهای کوچکتر ایده آل ترند، بعلاوه با نبود فن، صدای کمتری ایجاد می شود و ساکت تر از واشرهای بخار تبخیری هستند. همچنین باید توجه کنید هنگام انتخاب مدل هواساز آپارتمانی خود حتما از یک نمایندگی و فروشگاه معتبر خرید کنید.

معایب هواساز آپارتمانی

باید به نیازهای تعمیر و نگهداری در آینده فکر کنید، به عنوان مثال واشرهای هوای پایه فیلتر به تعویض دوره ای نیاز دارند، این امر به هزینه های آینده شما اضافه می کند. واشر پروانه ای نیازی به تعویض فیلتر ندارند، اما از آنجا که ذرات و آوار به پایین واحد می ریزند، به تمیز کردن مکرر آنها نسبت به مدل مبتنی بر فیلتر نیاز دارید.

اندازه هواساز

پرفروش ترین رطوبت گیرهای شوینده هوا در بازار امروز واحدهای رومیزی قابل حمل هستند؛ در واقع این گزینه محبوب همان هواساز آپارتمانی است. این ابعاد حداکثر تا یک اتاق را پاسخگو خواهد بود. هنگام مرور و مشاهده مدل ها، به دنبال یک مورد توصیه شده بگردید که مشخصات آن ذکر شده باشد. اندازه اتاق را با میزان بازدهی دستگاه مقایسه کنید.

امکانات و قیمت محصول

ویژگی های اضافه شده برای سهولت استفاده و نگهداری آسان به شما کمک می کند. قیمت هواساز آپارتمانی در ایران بر اساس همین ویژگی ها متغییر خواهد بود. هنگام خرید، ویژگی هر مدل را مقایسه کنید و براساس نیازمندی های مشخص شده در لیست الویت های خود تصمیم بگیرید.

ویژگی های محبوب هواساز آپارتمانی عبارتند از:

نحوه نگهداری هواساز آپارتمانی

همانند مرطوب کننده های هوا، تمیز کردن منظم هواساز آپارتمانی بسیار مهم است. تمیز کردن های مکرر از رشد کپک، قارچ و باکتری در داخل مخزن آب جلوگیری می کند و واحد را از آلرژن ها و سایر ذراتی که در آنها فیلتر شده خلاص می کند.

نحوه نگهداری هواساز آپارتمانی

توصیه می کنیم هر چند روز یکبار واشر دستگاه را تمیز کنید تا عملکرد بهینه داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که فقط رطوبت تمیز در فضای شما آزاد می شود. همچنین بهتر است روزانه آب را تعویض کنید تا رطوبت تازه بماند. برای تمیز کردن واشر هوا، دستورالعمل های موجود در کتابچه راهنمای محصول خریداری شده را دنبال کنید.

اگر حساسیت شدید دارید این نکته را مطالعه کنید

به خاطر داشته باشید اگرچه یک واشر هوا به تمیز شدن هوا کمک می کند، اما فیلتر آلرژی زا همان میزان تصفیه کننده هوا را برای بدن فراهم نمی کند. تصفیه کننده های هوا قادر به حذف ۹۹.۹۷٪ از مواد حساسیت زا به اندازه ۰.۳ میکرون هستند.

یک واشر هوا از نوع پروانه مواد آلرژی زا را به اندازه ۱.۵ میکرون از بین می برد. اگر حساسیت شدید دارید یا به سادگی تمیز کننده هوا در سطح بالاتری هستید، توصیه می کنیم علاوه بر شوینده هوا و یا یک مرطوب کننده مرطوب کننده سنتی، از دستگاه تصفیه کننده هوا بزرگتری استفاده کنید.

خرید هواساز آپارتمانی در تهران

این دستگاه ها مانند یک سیستم تصفیه هوا معمولی عمل می کنند، یک واشر هوا مواد حساسیت زای محرک علائم را از هوا پاک می کند، بنابراین آنها قادر به تسکین شرایط ناخوشایند هوای خشک محیط شما و تسکین آلرژی های شما هستند، جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید این محصول کاربردی از نمایندگی شرکت آسا تهویه در تهران با ما در ارتباط باشید.

۴.۶/۵ - (۱۷ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

17 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تازه کار
2 سال قبل

برای سفارش این محصول باید تلفنی ارتباط بگیرم؟؟؟؟؟

علی تیموری
مدیر
پاسخ به  تازه کار
2 سال قبل

سلام و درود بله.

دنیا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر برای چه متراژی به بالا میشه از هواساز آپارتمانی استفاده کرد ؟

سمیه
پاسخ به  دنیا
2 سال قبل

سلام من ی هواساز عالی دارم نونو هست اگر مایل بودین برای خرید من درخدمتم

حامی
2 سال قبل

اینطور که من از این مقاله متوجه شدم هواساز آپارتمانی هیچ معایبی نداره 🙂 مرسی که این رو منتشر کردید

بهنود
پاسخ به  حامی
2 سال قبل

ما برای چند تا پروژه بزرگ استفاده کردیم جز رضایت هیچ چیز دیگه ای نداشتیم اگر نیاز دارید با چند تا شرکت تماس بگیرید مشاوره بگیرید تهیه کنید

ساجده
2 سال قبل

نسبت به قیمتی که و بازار داره امکانات خوبی رو در اختیارمون میزاره

اسلامی
پاسخ به  ساجده
1 سال قبل

شما تجربه استفاده از این دستگاه رو دارید ؟

مهتاب
1 سال قبل

سلام و وقت بخیر. با سپاس از شما، مطلب بسیار مفیدی در زمینه هواساز صنعتی بود

رها
1 سال قبل

واقعا محتواتون عالی و بی نظیر بود مرسی از اطلاعاتی که در اختیار مردم میذارید

ثریا
1 سال قبل

سلام به تیم آسا تهویه واقعا خیلی کامل بود من خیلی وقته میخوام هواساز آپارتمانی بگیرم ولی اصلا نمیدونستم چیه و به دردم میخوره یا نه، این مقاله رو خوندم کامل متوجه شدم دست شما درد نکنه

محمد
1 سال قبل

سلام من برای واحد ۲۰۰ متری هواساز میخوام که فقط سرمایش رو نیاز دارم چون واحد ما سیستم گرمایش مرکزی داره قبلاً کولر آبی بود که من توی بازسازی کولر رو برداشتم لطفاً راهنمایی بفرمایید ممنون

17
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند