امروزه یکی از دغدغه های اصلی تمام مردم  این است که بتوانند یک سیستم تهویه مطبوع مناسب برای منزل و محیط کار خود انتخاب کنند. آیا سیستم تهویه مطبوع اینورتر می تواند انتخاب مناسبی باشد؟

آیا با مزایای تهویه مطبوع اینورتر آشنایی دارید؟

ما در این مقاله از مجموعه آسا تهویه می خواهیم تا به شما بگوییم که با توجه به مطالعه تمامی مقالات قبلی آیا مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر می تواند ما را متقاعد کند که این سیستم را به عنوان سیستم منزل یا محیط کار خود انتخاب کنیم یا نه؟

مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر چیست؟

ذخیره انرژی یا تهویه مطبوع؟!!

ببینید ما در بخش های قبلی یا همان مقالات قبلی که به صورت مفصل در قسمت های مختلف اشاره کردیم که چگونه می توانیم با توجه به نکات مختلف می توانیم یک انتخاب درست داشته باشیم. و بهترین سیستم تهویه را انتخاب کنیم پس با ما همراه  باشید.

اگر بخواهیم درباره مزایای سیستم تهویه مطبوع صحبت کنیم باید در ابتدا به ذخیره انرژی و صرفه جویی انرژی اشاره کنیم.

ما در مقاله قبلی سعی کردیم تا سیستم تهویه مطبوع اینورتر را به شما معرفی کنیم ولی اگر بخواهیم تعریف کوتاهی داشته باید بگوییم تهویه مطبوع اینورتر کارایی بیشتری نسبت به دستگاه های معمولی دارد و حالا بحث این جا است که این کارایی دقیقا چیست؟

مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر

اینورترها ۲۵% کارایی بیشتری نسبت به سیستم های معمولی دارند.

مزایای سیستم تهویه مطبوع در انتخاب

در اصل وقتی شما از این سیستم استفاده می کنید این فرآیند باعث این می شود تا شما از موتور تهویه مطبوع بیشترین بازدهی را می گیرید، یعنی در اصل مزایای سیستم تهویه مطبوع در اصل باعث می شود زمانی که دمای اتاق وقتی خنک می شود یا دمای اتاق کاهش می یابد خود سیستم سیکل خود را کمتر می کند و همین باعث می شود، هم به سیستم فشار کمتری آید و هم انرژی کمتری استفاده می شود.

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

یک مثال برای بهتری فهمیدن مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر

۲ حالت را در نظر بگیرید:

در حالت اول: فرض کنید یک دونده قرار است که مسافتی را بپیماید و در طی این مسیر مرتب توقف می کند و دوباره شروع به دویدن می کند.

راهکار سیستم اینورتر

 

در حالت دوم: در حالت دوم دونده سعی می کند که آهسته و پیوسته شروع به فعالیت می کند و به راحتی به انتهای مسیر می رسد.

معرفی مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر

 

به نظر شما کدام حالت بهتر است؟

مطمئنا شما هم به این واقف هستید که حالت دوم بهترین حالت است و انرژی کمتری مصرف می شود. و بهترین حالت ممکن است.دقیقا این می تواند مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر به حساب آورد.

چگونه سیستم اینورتر سرعت موتور را کنترل می کند؟

یکی از مزایای سیستم های تهویه مطبوع اینورتر این است که با استفاده از دو نوع آهنربا می تواند به راحتی مقدار الکتریسیته ورودی به سیستم سرعت موتور را کنترل می کند.و این موضوع بسیار جالب است که با استفاده از آهنربا بتوانید سرعت موتور را کنترل کنید.

حال اگر بخواهیم مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر چیست؟

نحوه کارکرد تهویه مطبوع اینورتر چیست؟

میزان سرمایش و یا گرمایش مورد نیاز یک سیستم تهویه بسته به درجه‌حرارت فضای باز و میزان گرما در اتاق متفاوت است. هنگامی که ظرفیت سرمایش یا گرمایش باید کاهش یابد، کمپرسور با سرعت بالا عمل خواهد کرد و مقدار جریان مبرد refrigerant را افزایش خواهد داد.هنگامی که سیستم تهویه مطبوع اینورتر روشن می شود، کمپرسور با سرعت بالا عمل می کند تا اتاق را سریع تر یا خنک تر کند.

دلیل ایجاد تهویه مطبوع های هوشمند:

هدف اصلی از ساخت و طراحی سیتم های تهویه مطبوع یا بهتر است بگوئیم سیستم های سرمایشی و گرمایشی (SMART) هوشمند، بررس و کنترل کفیت هوای مکان های مختلف در هر شرایطی است. اصلی ترین وظیفه سیسیتم های تهویه مطبوع هوشمند با حداقل مصرف انرژی مطلوب نگهداشتن هوای ساختمان است. تهویه مطبوع های هوشمند درصد خطاهای سیستم های معمولی را از بین می برند و یا رفع می کنند و فضایی بهتر برای ساکنین ساختمان و یا هر فضای دیگر ایجاد می کنند. در گذشته مدیریت سیستم های تهویه مطبوع و کنترل درجه حرارت ساختمان ها به صورت دستی توسط فرد انجام می شد ولی در زمان حال با توجه به پیشرفته علم و تکنولوژی دیگر این اتفاق نمی افتد بلکه با استفاده از ترموستات های پیشرفته این اتفاق رقم می خورد و نیروی انسانی از این بخش دیگر حذف شده است، که حداقل با یک دکمه می توان درجه حرارت را دیگر در اندازه مطلوب نگه داشت. که میتوان از این موارد به عنوان مزایای تهویه مطبوع نام برد.

تا این جا به مزایای سیستم تهویه مطبوع اینورتر اشاره کردیم و سعی کردیم به صورت کامل به این موضوع پرداختیم.

حالا انتخاب با شما است که با توجه به تمام تفاسیر فوق شما باید تمام این معیارها را با معیارهای خودت بسنجید و در نهایت یک سیستم مناسب انتخاب کنید.

ولی ما در مجموعه آسا تهویه با تولید محتوای بسیار تخصصی در حوزه تهویه مطبوع بتوانیم به تمام مردم عزیز ایران اطلاعات دقیق و مهندسی بدهیم زیرا ما اعتقاد داریم که شما می توانید با توجه به این اطلاعات فرهنگ خرید و استفاده مناسب از تهویه مطبوع را فرا بگیرید.

در نهایت اگر نیاز به مشاوره تخصصی داشتید باید مشاوران متخصص مجموعه آسا تهویه آماده مشاوره رایگان به شما هستند، امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید فن کویل، هواساز و چیلر با ما در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جلالی
3 سال قبل

دستگاه تهویه منزل ما اینورتر ندارد ، آیا می شود بطور جداگانه روی دستگاه نصب کرد؟

الهه
1 سال قبل

مقاله مفید و جذابی بود دستتون درد نکنه

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند