یکی از دغدغه های بزرگ امروزه مردم استفاده بیش از حد سیستم تهیه مطبوع از انرژی است و با نسل جدید سیستم های تهویه مطبوع می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. سیستم تهویه مطبوع اینورتر یکی از بهترین راهکارها است.

سیستم های تهویه مطبوع همان اصول عملیاتی و اجزای اساسی را به عنوان یخچال خانگی خود استفاده می کنند. یخچال ها از انرژی (معمولا برق) برای انتقال گرما از محیط سرد یخچال به محیط گرم نسبتا گرم در خانه استفاده می کنند؛ به همین ترتیب، تهویه مطبوع از انرژی برای انتقال گرما از داخل خانه خود به محیط گرم نسبتا گرم استفاده می کند.سیستم تهویه مطبوع اینورتر

یک تهویه مطبوع خانه خود را با یک سیم پیچ داخلی سرد به نام اواپراتور خنک می کند. کندانسور، یک کویل در فضای باز گرم، گرمای جمع آوری شده را خارج می کند. اواپراتور و کویل های کندانسور، لوله های سرپانتین هستند که توسط باله های آلومینیومی احاطه شده اند. این لوله معمولا از مس ساخته شده است.

یک پمپ، به نام کمپرسور، یک مایع انتقال حرارت (یا مبرد) را بین تبخیر کننده و کندانسور حرکت می دهد. پمپ نیروی مبرد را از طریق مدار لوله و باله در کویل.

مایع درون سیم پیچ اواپراتور تبخیر می شود، گرما را از داخل هوا خارج می کند و خانه شما را خنک می کند. گاز مبرد منجمد در خارج از منزل به کندانسور که در آن بازگشت به مایع است، حرارت دادن آن را به هوا خارج جریان بر لوله فلزی و باله های کندانسور پمپ.

سیستم تهویه مطبوع اینورتر

در نیمه دوم قرن بیست و یکم، تقریبا تمام سیستم های تهویه مطبوع کلروفلوئوروکربن ها (CFCs) را به عنوان مبرد خود استفاده می کردند، اما به دلیل اینکه این مواد شیمیایی به لایه ازن آسیب می رسانند، تولید CFC در سال ۱۹۹۵ در ایالات متحده متوقف شد. تقریبا تمام سیستم های تهویه مطبوع کلروفلوئوروکربن های هالوژنی (HCFCs) به عنوان مبرد، اما این نیز به تدریج کاهش می یابد، با بیشترین تولید و واردات متوقف شده تا سال ۲۰۲۰ و تمام تولید و واردات تا سال ۲۰۳۰ متوقف خواهد شد.

جهت اجرای پروژه های تهویه مطبوع هوا در تهران با محصولات هواساز و چیلر شرکت فنی مهندسی آسا تهویه با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تولید و واردات اصلی مبرد جدتهویهید امروز برای سیستم های تهویه مطبوع خانگی، HCFC-22 (که همچنین R-22 نامیده می شود)، در سال ۲۰۱۰ شروع به کاهش می کند و تا سال ۲۰۲۰ به طور کامل متوقف خواهد شد. با این حال، انتظار می رود که HCFC-22 در سال های زیادی در دسترس باشد به عنوان آن است که از سیستم های قدیمی است که خارج از خدمات بهبود یافته است. از آنجا که این مبرد ها از بین می روند، انتظار می رود که هیدروفلوئورو کربن (هیدروفلوئورو کربنات) امن ازن (HFC) در بازار و همچنین مبرد های مایع منجمد مانند آمونیاک تسلط یابد.

مزایای تهویه مطبوع اینورتر

تهویه مطبوع اینورتر گران تر از تهویه مطبوع غیر اینورتر است، تفاوت اصلی این است که یک سیستم تهویه مطبوع اینورتر یک مقدار ثابت از قدرت را با استفاده از کمپرسور سرعت ثابت فراهم می کند. سرعت کمپرسور متفاوت است، به طوری که برای تامین دقیق خنک کننده یا حرارت مورد نیاز است.

ویژگی های تهویه مطبوع اینورتر

همه سیستم های تهویه مطبوع اینورتر پمپ های گرمایشی هستند که به خودی خود یکی از موثرترین شکل‌های گرم کردن گرما است.

سیستم تهویه مطبوع

 

از کمپرسور اینورتر استفاده کنیم یا خیر؟

اینورتر یک مجموعه کنترل عملکرد برای کمپرسور است که مصرف انرژی را بهینه می‌کند و استفاده از کمپرسور اینورتر می‌تواند هزینه برق را به طور قابل توجهی کاهش دهد. در حال حاضر با توجه به اهمیت زیاد بهینه سازی انرژی، استفاده از کمپرسورهای اینورتر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ خصوصاً در مینی چیلرها که از تعدد کمپرسور (برای کنترل ظرفیت مرحله) برخوردار نیست. همچنین، وجود اینورتر باعث کم شدن تعداد دفعات روشن و خاموش شدن کمپرسور شده و عمر آن را افزایش می‌دهد.

مشکل استفاده از کمپرسور اینورتر این است که در ایران دسترسی تولیدکنندگان به کمپرسور اینورتر بسیار محدود است و در صورت دسترسی این کمپرسورها قیمت بسیار بالایی دارند. این موضوع باعث افزایش قیمت قابل توجه مینی چیلرهای اینورتر دار نسبت به مینی چیلرهای معمولی شده است. استفاده از مینی چیلر با کمپرسور اینورتر زمانی توجیه اقتصادی دارد که در شرایط آب و هوایی محل انجام پروژه، بار سرمایشی نوسان زیادی داشته باشد و تعداد دفعات روشن و خاموش شدن کمپرسور زیاد باشد.

سیستم تهویه مطبوع اینورتر چگونه کار می کند؟

میزان سرمایش و یا گرمایش مورد نیاز یک سیستم تهویه بسته به درجه‌حرارت فضای باز و میزان گرما در اتاق متفاوت است. هنگامی که ظرفیت سرمایش یا گرمایش باید کاهش یابد، کمپرسور با سرعت بالا عمل خواهد کرد و مقدار جریان مبرد refrigerant را افزایش خواهد داد.هنگامی که سیستم تهویه مطبوع اینورتر روشن می شود، کمپرسور با سرعت بالا عمل می کند تا اتاق را سریع تر یا خنک تر کند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات تهویه مطبوع، هوساز و فن کویل با ما در ارتباط باشید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم حامدی
3 سال قبل

ما چند سالی هست که از تهویه مطبوع اینورتر استفاده میکنیم ، واقعا محصول کاربردی هستش.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم زیر را پر کنید
تا کارشناسان ما
با شما تماس بگیرند